Een beetje Nederland - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tina - WaarBenJij.nu Een beetje Nederland - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tina - WaarBenJij.nu

Een beetje Nederland

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

27 Juli 2013 | Singapore, Singapore


Zaterdagochtend. Ik word wakker van een harde onweersklap en als ik het gordijn opzij schuif dat zie ik een loodgrijze lucht met hele boze wolken. Nog maar even in bed blijven dan... Kan ik mooi mijn lichaam nog een beetje rust geven, want ik heb spierpijn en dat komt van gisteravond. Geen wild dansfeest of uitsloverij in de sportschool, maar Ikea is de boosdoener. Ik heb Esther en Elmer geholpen met hun verhuizing; dozen schuiven, een testje ruimtelijk inzicht, maar onbetwiste hoogtepunt was het in elkaar zetten (en soms ook tijdelijk uit elkaar halen) van de Ikea uitschuif-bedbank voor de logeerkamer.
Ook in ander kamers werkten zus, zwager en nog een Nederlandse vriend zich in het zweet, maar gelukkig werd het verloren vocht aan het einde van de avond gecompenseerd met een glaasje bubbels. We konden het glas heffen op een bijna ingericht huis, een goed begin van het weekend en een beetje Nederland in Singapore.

Goed...toch maar opstaan, want een uitslaper ben ik niet en ik heb een volle to-do lijst voor vandaag. Dus na een snel ontbijtje ga ik, gewapend met paraplu, op weg naar de supermarkt. Kan nog steeds niet wennen aan regen in combinatie met 30 graden, voelt als warme douche en maakt nat worden in ieder geval een stuk minder erg.
Een uurtje later ben ik weer terug met een grote tas boodschappen, voornamelijk voor ontbijt, want koken doe ik hier eigenlijk niet. Met een kopje koffie plof ik op mijn bank en terwijl ik door de Linda. blader neem ik kleine hapjes van een stroopwafel...langzaam genieten van 'een beetje Nederland' op deze regenachtige ochtend, met dank aan een collega van kantoor Amsterdam die afgelopen week bij mij in de training zat.
De rest van de dag dwaal ik rond in shoppingsmalls, geniet ik van een lekkere lunch en doe nog wat boodschappen. Weer 'thuis' in mijn koude appartement, want altijd standaard de airco aan, even bellen met Nederland. Daar krijg ik het tenminste lekker warm van en dan mis ik 'een beetje Nederland'; het besef om niet gewoon even te kunnen lunchen met een vriendinnetje, te borrelen met de buren, achterop de fiets bij Robinson, rondje in de zweefmolen op de Parade.

Gelukkig is mijn agenda hier ook niet lang leeg...vorige week zondag een verjaardagsfeestje van een Nederlandse in Singapore wonende collega, gevierd aan de rand van het zwembad op mambo beach, sentosa island. Morgen een lunch bij mijn Nederlandse 'baas' die hier in Singapore woont met haar gezin, vrijdag een hotelschool-borrel, in augustus karin bloemen op de Nederlandse club!
Het is leuk en fijn om zo af en toe 'een beetje Nederland' te hebben in dit grappige, warme, drukke, overgeorganiseerde landje.

  • 27 Juli 2013 - 17:42

    De Bruin Robert:

    Vochtig en warm Singapore: koel vergeleken met de 36graden en onweersbui in de Zwitserse bergen maar dat duurt maar een weekje! De Tina-stijl: lekker lezenswaardig!
    R+D

  • 28 Juli 2013 - 20:18

    Marielle:

    Lieve Tina,
    Wat een leven!volgens mij heb je het heerlijk.
    Wij zijn nu lekker 3 weken op vakantie,eerst twee weken Italy,nu Frankrijk.lekker even er helemaal uit.
    Kom je nog wel een keer terug???
    X Marielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 98722

Voorgaande reizen:

02 Mei 2013 - 23 November 2013

The Asia Challenge 2013

29 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Tina-on-Tour 2011

04 Oktober 2006 - 04 April 2007

Tina-on-Tour 2006-2007

Landen bezocht: