Travel light - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Tina - WaarBenJij.nu Travel light - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Tina - WaarBenJij.nu

Travel light

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

30 Juli 2011 | Nederland, Utrecht

right.. travel light!
Daar kan ik kort over zijn: niet gelukt!

Met een veel te zware rugzak vertrek ik om 7 uur richting station. Mijn eerste bestemming is Keulen, de trein vertrek om 07:40.

Toch weer even wennen aan dat alleen op reis en voor alle zekerheid een zitplaats gereserveerd in die lege trein. Gelukkig kan ik er zelf om lachen, zachtjes.
Het enige geluid in de trein is gesnurk. Het blijkt de hond de man 2 rijen voor mij te zijn, die zijn buldog naast zijn gitaar onder de stoel heeft gefrommeld. Na 3 uur ben ik al ik Keulen en stap uit. Niet top-fit, dus maar snel opnaar het hotel. Drei Koninge am Dom. Ik hoop natuurlijk op die leuke zoon... ;-)

De Drei Koninge wonen naast het station, mijn kamer is op spoor 3. Nu maar hopen dat er niet teveel vertragingen ´zijn.

Om 12:00 heb ik afgesproken met Flop, Marianne, Gijs en Boris op Rudolfplatz voor lunch. Op de fiets komen ze! Wat leuk om de Iepstraat-vrienden weer te zien. En wat zijn Gijs en Boris een leuke mannetjes!!

Hoewel grijs en temperatuur zo rond 15 graden gaan we toch buiten zitten. Flop vermoordt vakkundig 3 wespen en de lunch kan beginnen.
Oude koeien uit de sloot + nieuwe roddels en levensverhalen maken het tot een mooie middag. Als de jongens naar huis gaan, gaan de meisjes nog even de stad in. Maar bij de kola van Fritz komt de man met de hamer ook voorbij. Ik heb koorts.
Terug naar de koningen dus, en snel m'n bed in.

38,5 graden
niet de temperatuur in Keulen, maar op m'n thermometer. Niet fijn. Ik val in slaap, word weer wakker, val in slaap. Onrustig en vreemde geluiden. Rond 2 uur word ik wakker in een pornofilm. Is het de koorts? nee, het zijn mijn buren die er goed zin in hebben op zaterdagavond en van geen ophouden weten. Dit heb ik niet gedroomd.
Op de to-do lijst voor volgende reis: oordoppen, slaappillen. En ja, had ik nu m'n iPod maar... maar die begaf het de dag voor vertrek. Nou ja, dan maar zelf zingen.
Er zijn wel wat toepasselijke teksten te verzinnen...