Liebe ist alles - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Tina - WaarBenJij.nu Liebe ist alles - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Tina - WaarBenJij.nu

Liebe ist alles

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

07 Augustus 2011 | Zwitserland, Zürich

`Zachtjes tikt de regen op het zolderraam` is helaas niet van toepassing vandaag, het komt met bakken uit de hemel. Lekkere dag om heel lan^g in bed te blijven, maar de herberge de jeunesse niet de ideale plaats om dat te doen. Dus acrobatische toeren om uit m`n hoogslaper te komen en naar beneden voor ontbijt.

In de grote eetzaal zit een mix van allerlei mensen; gezinnen met kinderen, groepjes jongens en meisjes, een fietsclubje. Ik schuif aan bij de solo-travellers, maar die zijn weinig spraakzaam en staren op iPhone, iPad of soortgelijke aparaten. Wat ongezellig!

Snel de stad in dus voor andere ontmoetingen. Begonnen wara ik gisteren ben geeindigd; Henrici. Dit maal voor koffie en boekje lezen in de zon.

Daarna naar het station om mijn zitplaats in de trein naar Siena te reserveren. En hup, weer 30 CHF lichter, maar wel heel blij. Het is een mooie dag, ik ben blij. Zal ik een vreugdesprongetje doen in de stationshal?

Volgende halte: Museum fur Gestaltung, tentoonstelling Francois Berthoud. Inspirerend! Ik heb meteen zin om ook te gaan tekenen en schilderen. Misschien toch een keer een cursus doen?

Zondag 7 augustus is een mooie dag voor...
a) overstag op een zeilboot
b) een zwemmarathon
c) een lekkere toeristische boottocht

Het wordt c) maar antwoord a) was ookleuk geweest! Dan had ik toch wat beter m`n best moeten doen met de botenbouwer ;-)
en hulde aan de deelnemers van b) Brrrr... ik heb het fris op de boot en ben dus blij dat ik niet in het water lig. Ik stap bij de voorlaatste halte af en loop via een groot park en boukevard weer terug naar de stad. Ik heb het koud en vooral behoefte aan iets warms.
Via Limmatquai vind ik wat ik zoek: de spaghettiFACTORY. Goede voorbereiding op de dagen die komen gaan. Morgen ben ik in Italie :-)

Tips voor food & drinks @Zurich:
Henrici - voor koffie en cocktails
Cakefriends - heerlijke broodjes en muffins
SpaghettiFACTORY - goed eten en prima sfeer, zowel binnen als buiten.

Alle andere leuke bars en clubs bewaar ik voor een volgende citytrip. Elvira?