Failliet - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Tina - WaarBenJij.nu Failliet - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Tina - WaarBenJij.nu

Failliet

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

06 Augustus 2011 | Zwitserland, Zürich

Goedemorgen in het prachtige Zwitserland! Om iets over 9 `s morgens komt de trein aan op Zurich Hauptbahnhof. Bewolkt en ook een zonnetje. Ben benieuwd welk avontuur ik hier ga beleven.

Eerst maar kijken wat er zoal te doen is en een stadsplattegrond halen. Ik besturdeer de gevonden informatie op een terras met een kop koffie. Dat is dan 4,50 CHF. Oeps! Het wordt in ieder geval geen goedkoop verblijf. Vandaar ook dit keer geen hotel (Booking.com moet nog even werken aan het aanbod...)maar een bedje op een vierpersoonskamer in de Jugend Herberge Zurich. Maar ach, ik voel me jong, dus kan best. Tot dat ik mijn kamergenootjes zie... net 18. Oudere-jongere dan maar ;-)

Ik laat mijn rugzak achter in een kluisje en ga op pad. Richting Zurichsee. Een mooie wandeling richting de stad, maar niet voordat ik eerst lekker op een bankje van het uitzicht heb genoten. Mooi hier, en ik hou van het uitzicht over het water met bootjes en bergen op de achtergrond :-)
Kan hier best wonen, maar dan wel eerst die rijke zwitser vinden...

De stad is prachtig. Eerst maar even mijn kerkbezoeken voor rust en moment van overpeinzing. Na 3 kerken is mijn hoofd weer leeg en ga ik verder. Het Kunsthaus - voor oude meesters en nieuwe kunstenaars. Mooie mix.

Na een opfris- en ontspanmomentje in de jeugdherberg is het tijd voor het avondprogramma. Ik begin met een aperitief bij wijnbar Storchen, ofwel `de Ooievaar`, je weet ten slotte maar nooit waar het goed voor is... maar er vliegt niks over, dus op naar de volgende bar. Het wordt Henrici en dat is een betere plek voor de zaterdagavond. Pleintje vol met leuke barretjes en gezellige mensen én ze hebben cocktails :-)

Wat een fijne avond!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Zürich

Tina-on-Tour 2011

Tienertour wordt Tinatour

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2011

Liebe ist alles

06 Augustus 2011

Failliet

05 Augustus 2011

Schone jonkvrouw

04 Augustus 2011

Prinsen en kastelen

03 Augustus 2011

Wat een doos
Tina

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 98773

Voorgaande reizen:

02 Mei 2013 - 23 November 2013

The Asia Challenge 2013

29 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Tina-on-Tour 2011

04 Oktober 2006 - 04 April 2007

Tina-on-Tour 2006-2007

Landen bezocht: