Schone jonkvrouw - Reisverslag uit Karlštejn, Tsjechische Republiek van Tina - WaarBenJij.nu Schone jonkvrouw - Reisverslag uit Karlštejn, Tsjechische Republiek van Tina - WaarBenJij.nu

Schone jonkvrouw

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

05 Augustus 2011 | Tsjechische Republiek, Karlštejn

Alweer de laatste dag in Praag, want vanavond vertrek de nachttrein die mij meeneemt naar een volgende bestemming.

Eerst nog een dag genieten van mooi Tsjechie en de gezelligheid samen. Vandaag geen dozen, we gaan naar een echt kasteel, dat volgens de boekjes zo model kan staan voor Disney`s Main Street. We zijn allemaal benieuwd! Eerst nog een uurtje in de auto en dan de lange weg omhoog wandelen. Met zoveel zwitserse-berg-oefening is het een makkie voor allen, maar zo lang omhoog duurt wel heeeeel lang. Gelukkig komt al snle de eerste enorme kasteelmuur in zicht. Wat een droomkasteel!
Dirk verhaalt van ridders, draken en andere slechterikken. Ik verschans me in een toren, wie komt deze schone jonkvrouw redden? Helaas, geen ridder te bekennen, maar wel Iris die een mooie foto van Wendy en mij maakt! En dat is slechts één bewijs van de vele mooie tijden de we samen hebben. Top!

Na het kasteel de auto weer in, we plakken aan elkaar van warmte en zojuist genoten pannenkoeken met slagroom, lekker. We gaan richting het centrum van Praag, nog even snel wat sightseeing doen, want ja ik kan natuurlijk niet weg zonder iets van de stad gezien te hebben... In rap tempo doen we Astronomische klok, van een afstandje de Karelsbrug, de buitenkant van vele kerken, grote pleinen, prachtige gebouwen. Ja, ik moet hier snel nog maar een keer terug!! Wendy belooft dat volgende keer een uitgebreidere citytour op het programma staat. Ik verheug me nu al.

Dan komt het afscheid in zicht, ben ik nooit zo goed in en valt me zwaar. Na zoveel gezelligheid om me heen ga ik nu weer alleen verder. Op naar nieuw avontuur, maar eerst naar de toiletten voor een opfrisbeurt voor deze niet meer zo schone jonkvrouw!

Fris gewassen de trein in :-) waar ik in eerste instantie een coupé alleen heb, maar in duistland heeft zich een bont gezelschap rondom mij verzameld en deel ik de nacht met 2 duitsers, 2 koreaanse giecheltjes en een zwitserse botenbouwer. Net iets te oud... jammer ;-)

Gute nacht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Karlštejn

Tina-on-Tour 2011

Tienertour wordt Tinatour

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2011

Liebe ist alles

06 Augustus 2011

Failliet

05 Augustus 2011

Schone jonkvrouw

04 Augustus 2011

Prinsen en kastelen

03 Augustus 2011

Wat een doos
Tina

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 98773

Voorgaande reizen:

02 Mei 2013 - 23 November 2013

The Asia Challenge 2013

29 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Tina-on-Tour 2011

04 Oktober 2006 - 04 April 2007

Tina-on-Tour 2006-2007

Landen bezocht: