Ik woon in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tina - WaarBenJij.nu Ik woon in Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tina - WaarBenJij.nu

Ik woon in Singapore

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

04 Mei 2013 | Singapore, Singapore

"Ik woon in Singapore", nu ik dat 100 keer hardop tegen mezelf heb gezegd, dacht ik dat het ook wel handig is om het op te schrijven, kijken of ik het dan geloof...
Ook al ben ik 10.523 kilometer van huis, toch voelt het niet zo ver want ik luister gewoon Nederlandse radio, regent het hier ook, zie ik jullie via Skype en FaceTime en sta ik gewoon met Nederlanders in de rij bij de supermarkt.

De aankomst gisteren was vertrouwd, want al eerder in Singapore geweest. Een taxi brengt met naar mijn eerste nieuwe huis (want over 2 weken weer verhuizen). Onderweg zie ik bekende plekken; Singapore flyer, Marian bay Sands, raffles. In deze stad ga ik dus een tijdje wonen; spannend wel!
De taxi zet met af bij Fraser Place; ziet er veelbelovend uit en hetzelfde als de foto's op B.com. Links van de ingang een wijnbar, hier kunnen we dus best de burenborrel doen!
Mijn appartement is op de 6e etage; woonkamer, keuken, slaap- en badkamer, balkon. Room with à view.
Als ik de balkondeur openschuif slaat de klamme warmte in mijn gezicht. Zal nog wel even duren voor ik daar aan gewend ben...

Spullen uit gepakt, al die schoenen uit de koffer, en tijd voor een ontdekkingstocht rondom het hotel. Fraser place ligt vlakbij de Singapore river en talloze restaurants en bars. Ik kan bovendien zo naar het uitgaansgebied Clarke Quay lopen, maar daar heb ik nog even geen puf voor. Gewoon even wat eten, glaasje wijn, mensen kijken. Het is allang donker buiten, maar nogsteeds 30+graden, dus beetje in de buurt van de airco blijven en veel drinken.
Na het eten kom ik Steve en Karen, collega's tegen op een terras, dus nog maar een drankje. Dat is gezellig.
Rond 23:00 val ik in bed en slaap vrijwel meteen, maar rond 5 uur 's morgens weer wakker. Mooie tijd om contact te maken met Nederland, waar ik een aantal van jullie nog aan de borrel tref. Grappig!
Toch nog even slapen, word ik om 13:20 gewekt door tropische regenbui. Slaaptekort van de afgelopen dagen weer een beetje ingehaald.
Opstaan, koude douche, 'ontbijtje' van fruit en dan naar de supermarkt in de shopping mall tegenover het hotel. De shopping mall bestaat vooral uit kinderentertainment; prinses voor 1 dag, baby-gym, creatieve workshops, judo of vioolles. Gelukkig ook koffiebars, dus ik bestel en heb mooi de tijd om om me heen te kijken.

Dan toch echt de boodschappen op zaterdag... Het assortiment is ruim, zo ook de prijzen. Internationale merken, local flavours. Ik ga voor knäckebröd en indoneschische visballetjes, laat de zakjes met ondefinieerbare inhoud en veel Chinese tekens nog maar even links liggen.
De rest van de middag is voor wandeling langs de rivier, shopping mall met de hand op de knip (waarom had ik 2 koffers mee, alles is hier te koop...). Vanavond eten met Esther en Elmer. So far, so good :)

  • 04 Mei 2013 - 13:36

    Gabor:

    Goed zo Moppie! XX

  • 05 Mei 2013 - 00:36

    Floos:

    Lieverd, wat ben je toch een stoer wiefke. Niet omdat je daar bent (ook best wel) maar vooral om je mooie, eerlijke bericht! Heb het goed. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 98914

Voorgaande reizen:

02 Mei 2013 - 23 November 2013

The Asia Challenge 2013

29 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Tina-on-Tour 2011

04 Oktober 2006 - 04 April 2007

Tina-on-Tour 2006-2007

Landen bezocht: