Welkom in het ijspaleis - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tina - WaarBenJij.nu Welkom in het ijspaleis - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tina - WaarBenJij.nu

Welkom in het ijspaleis

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

10 Mei 2013 | Singapore, Singapore

Mijn eerste week op kantoor in Singapore zit erop! En nu is het weekend en zit ik lekker op mijn balkonnetje de week nog eens rustig te overdenken, te bedenken wat ik het weekend ga doen, en vooral ook op te warmen. Voor het idee: het is nu 20:30 uur en 28 graden, wat dan weer voelt als 33 vanwege de luchtvochtigheid. Best wel uit te houden, mits je niet teveel beweegt en een lekker sapje onder handbereik hebt.


Na een dag op kantoor kom ik met onderkoelingsveschijnselen buiten en is het lekker om in de klef-warme buitenlucht te wachten op het airconditioned busje dat me weer terug brengt naar het appartement. Deze shuttle-service is de luxe van de eerste 2 weken! Daarna wordt het verhuizen en gewoon met de metro naar kantoor, maar de metro zal ook vast airconditioned zijn! Want alles is hier airconditioned, en niet een graadje of 25-26 maar gewoon lekker fris 18-19 graden en centraal geregeld dus niet te veranderen. Welkom in het ijspaleis.

Beste remedie tegen de kou op kantoor is veel bewegen; naar het koffiezetapparaat, naar de watermachine en dat leidt dan automatisch naar het toilet. Onderweg naar een van deze 3 kom ik diverse van mijn 183 collega's tegen. Naast een handje vol Nederlanders, een paar Britten en Amerikanen zijn uiteraard de Aziatische culturen het beste vertegenwoordigd. Nu aan mij om zo veel mogelijk verschillende culturen te kunnen onderscheiden en nog belangrijker: mensen te leren (her)kennen. Niet heel makkelijk vooral nu ze in mijn beleving nog redelijk veel op elkaar lijken, maar dat wordt wel snel anders.
De Chinezen zijn makkelijk herkenbaar als ze rochelend achter je staan bij de koffiemachine. Gelukkig is 'no spitting in de sink' hier van kracht.
En Indiërs die nee schudden als ze ja bedoelen is ook nog even wennen, maar daardoor wel makkelijk te herkennen.

En hoe graag ik ook wil...sommige collega's zijn gewoon niet te verstaan: Zij spreken een niet te ontcijferen versie van Singlish, moeilijk om een gesprek mee aan te knopen. Lachen en vriendelijk knikken dus.

Een lach is trouwens onderdeel van een ieders persoonlijke standaard uitrusting hier; wat veel vriendelijke mensen! Daarnaast in de psu een sjaal en/of vest voor verblijf in het ijspaleis en een waterbidon ter ondersteuning van mijn nieuwe hobby: 3 liter water per dag drinken.

Nog toe te voegen: paraplu!
En de aanschaf met stip gestegen op mijn to-do lijstje nadat ik vanavond ben overvallen door een tropische regenbui. Doorweekt!
Dus snel naar huis en opwarmen op mijn balkonnetje...

Fijn weekend!

  • 10 Mei 2013 - 16:53

    Jolanda:

    Chica! We volgen je hoor! Fijn dat je eerste week erop zit. Het lijkt me best wennen daar, maar dat ga jij geweldig doen. Dikke kus! Jo en Alex en Charly.

  • 10 Mei 2013 - 21:43

    Carola:

    Lieve Tinus,
    Als je terugkomt, zit je helemaal op watermanagement. Dat is wel duidelijk!
    Geniet van je weekend. Ik hoop dat je heel veel leuke dingen gaat doen, naast het kopen van een plu voor je psu natuurlijk.
    Je bent een kanjer, maar daarom hebben ze jou daar natuurlijk ook naar toe gestuurd!
    X, Carool

  • 12 Mei 2013 - 13:10

    Marijke:

    Zo Tina, ik heb je gevonden hoor! En inmiddels aangemeld voor de verslagen dus kom maar op!
    Hier in NL komt mondjesmaat het voorjaar er in. Het is vandaag al 13 graden!!
    Ik ga een verfrissend rondje fietsen.
    Werk ze komende week!
    Liefs, Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 98908

Voorgaande reizen:

02 Mei 2013 - 23 November 2013

The Asia Challenge 2013

29 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Tina-on-Tour 2011

04 Oktober 2006 - 04 April 2007

Tina-on-Tour 2006-2007

Landen bezocht: