Dolce far niente - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tina - WaarBenJij.nu Dolce far niente - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tina - WaarBenJij.nu

Dolce far niente

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

12 Mei 2013 | Singapore, Singapore

Is dat eigenlijk wel lekker, niks doen En hoe gaat dat dan? Is dat niet leuker met z'n tweeën?
Ik kan niet zo goed 'niks doen', maar het staat wel op mijn to do lijstje en vandaag is er een mooie dag voor.

De eerste uren van de dag zijn makkelijk...slapen! Want gisteren ladies night out met een aantal collega's en expat-dames. Als ik na een paar uurtjes slapen om half 8 wakker word laat ik de avond nog een keer voorbijkomen...

Om 20:30 uur verzamelen bij customs house, dat ligt aan de Marina Bay, met aan de overzijde het beroemde Marina Bay Sands hotel. We zijn met z'n zessen; B.com crew - Esther, Aldona en Karen en ik en ervaren singapore inwoners Siska en Peronne. De start is met cocktails en een prachtig uitzicht, waarna we een tafel aan het water krijgen en iets lekkers uitkiezen van de Italiaanse menukaart. Goed eten want vanavond moeten gedanst worden. We hebben voor de gelegenheid allemaal jurkje en hoge hakken uit de kast gehaald. Ik heb vanmiddag mijn nagels laten lakken bij een nails Spa, een geheel nieuwe ervaring. Ik dacht; beetje vijlen, kleur kiezen, lakken, klaar in 10 minuten! Niet dus; het wordt een half uur durend proces van wriemelen, allerlei smeerseltjes smeren, knippen, hand en onderarm masseren en dan toch eindelijk lakken; gouden glitters. Het resultaat mag er zijn. En ik ben dus klaar voor de dansavond.
Na het eten verhuizen we naar boven; de kinki club op het dak van customs house. Leuke rooftop-bar, lekkere muziek, nogsteeds het mooie uitzicht, bubbels, maar geen idee wat er kinki is. Rond middernacht is het tijd om af te dalen naar Brix, de nachtclub van het grand Hyatt. Er speelt een live-band, de dansvloer is vol. Met veel westerse mannen en veel Aziatische dames is het een boeiend schouwspel. Wij kiezen ons eigen hoekje op de dansvloer, we kunnen los. Maar aan alle het goede komt ook weer een eind, dus schoentjes in de hand en met de taxi naar huis. Gelukkig is het in NL pas een uur of 10, dus kan ik nog mooi even een berichtje sturen. En dan heel lekker slapen :-)

Zondag niks doen dus.
Dus niet denken aan werk, laat staan aan het werk gaan
Dus geen studieboeken vandaag
Dus geen sightseeing
Dus geen 'moeten'
Maar wat dan wel?

Er spelen zich hele dialogen af in mijn hoofd; kan dat wel...'niks doen'? Is dat geen tijdsverspilling? Moet ik niet wat nuttigs doen? Moet ik niet wat...

Nee dus!
Mijn 'niks-doen' is kopje thee, cracker met hagelslag, happinez @balkon. Als het te warm wordt verhuis ik naar beneden; het zwembad brengt verkoeling. Rond uurtje of 5 terug naar mijn appartement. Skypen met mama, Paul en Vera die net aan de koffie met Moederdag-taart zitten. Zo ben ik er toch even een beetje bij, dat is gezellig en het scheelt weer calorieën; taart kijken, maar niet eten.
Dan het enige 'moetje' van de dag: boodschappen. Snel heen en weer naar de supermarkt want ik ga vanavond thuis koken. En na het eten gewoon weer lekker 'niks-moeten'; schrijven aan mijn weblog en mijn andere boekje, prutsen met m'n foto's, kijken of er nog iemand online is op Facebook of whatsapp, afkoelen op de bank, gewoon naar de mooie lucht staren.

Hoera! het is gelukt met 'Niks-doen'. Ik denk dat ik het gewoon nog een keer op mijn to do lijstje zet.

  • 12 Mei 2013 - 21:16

    Jolanda:

    Dat zou ik maar gewoon doen :-)

  • 14 Mei 2013 - 11:13

    Harm:

    Als moeten mogen wordt en angst vertrouwen dan pas leer je jezelf echt goed kennen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 98907

Voorgaande reizen:

02 Mei 2013 - 23 November 2013

The Asia Challenge 2013

29 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Tina-on-Tour 2011

04 Oktober 2006 - 04 April 2007

Tina-on-Tour 2006-2007

Landen bezocht: