Chin tu fat - Reisverslag uit Sjanghai, China van Tina - WaarBenJij.nu Chin tu fat - Reisverslag uit Sjanghai, China van Tina - WaarBenJij.nu

Chin tu fat

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

01 Juni 2013 | China, Sjanghai


Na 2 weken China weer 'thuis' in Singapore. En een nieuw 'huis', want ik verhuis van mijn appartement aan de rivier naar een kamer down town. Het is nog niet helemaal zoals het moet, want ik krijg een gewone hotelkamer ipv appartement met eigen keukentje en zithoekje, maar dat komt vast goed. Deze kamer heeft in ieder geval 1 nieuwe feature; een weegschaal. En laat ik daar nou eens niet zo blij mee zijn, want ja ik had al heus wel aan mijn kleren gevoeld dat Shanghai niet goed is voor mijn goede voornemens... Chin tu fat dus!

Een paar culinaire highlights uit Shanghai:
House of Roosevelt aan de Bund. Ik kom er per ongeluk terecht met collega Francine. We worden bediend door obers met witte handschoenen, de gerechten zitten verstopt onder cloches, we krijgen keuze uit 5 soorten tafelzout en betalen een vorstelijk bedrag van 70 euro per persoon, het maandsalaris van een portier in een 4 of 5 sterren hotel in Shanghai. Uch..

DIN tai fung; fantastisch restaurant met als specialiteit dumplings. Rieten mandjes met de ene na de andere variatie, zowel hartig als zoet, komen op tafel, en na een stuk of 5 kan ik ze eten met stokjes zonder dat ze halverwege neerstorten.

South beach; sichuan keuken, meer spicy dan shanghainees of cantonees, en lekker mits je de pepertjes een beetje vermijdt. Bovendien is het een prachtig design restaurant met een enorme waterpartij en glinsterend plafond; Diamonds in the sky.

Lost heaven; een 'must' voor zowel het eten, het interieur als de ligging in French concession, de leukste buurt van Shanghai en reden voor de bijnaam Paris of the east. De keuken is Chinees maar met een vleugje Thais; het eten is heerlijk, het restaurant ziet er prachtig uit in rood en zwart en het gezelschap is prima. Chinezen zijn echter niet van lang tafelen, dus als na 2 uur het eten op is gaan de chineze collega's naar huis en gaat team europe nog een biertje drinken bij Boxing Cat.

Lapithai; laatste avond in Shanghai en nu even geen Chinees! We gaan voor Thai en we starten met de huiscocktail; Tom Yum, met pepertjes. Pittig, maar yummie! Ook de bestelde gerechten zijn behoorlijk spicy, maar die kunnen we dan mooi afblussen met de sparkling wine die we aangeboden krijgen. Proost!

Om toch een klein beetje beweging aan het programma toe te voegen en in een poging wat calorien te verbranden sta ik op zaterdag vroeg op en loop naar de jing'an tempel. Het is alles goud dat er blinkt, de tempel is indrukwekkend prachtig. Ik vraag Boeddha om een veilige thuisreis en een beetje steun bij mijn goede voornemens...

  • 02 Juni 2013 - 07:32

    Gabor:

    Mooie verhalen weer Tinus! Leuk om te lezen en volgen! Dikke kus uit een zonnig Utrecht

  • 05 Juni 2013 - 00:18

    Nicole:

    Ni Hao!
    Wij hebben vandaag met jouw stokjes gegeten. Pfff, onbedoeld mindful eten ;). Wel veel aan je gedacht.
    Bij elk ding wat met stokjes linea recta in de mond belande zeiden we: op Tina!
    Nu aan de cocktail...dat gaat beter. Dus ook proost op jou. Tot snel!!xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 98910

Voorgaande reizen:

02 Mei 2013 - 23 November 2013

The Asia Challenge 2013

29 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Tina-on-Tour 2011

04 Oktober 2006 - 04 April 2007

Tina-on-Tour 2006-2007

Landen bezocht: