Zomaar een dag... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tina - WaarBenJij.nu Zomaar een dag... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tina - WaarBenJij.nu

Zomaar een dag...

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

08 Juni 2013 | Singapore, Singapore


Vrijdag.
Een kantoordag in Singapore. Maar voordat ik daaraan begin eerst nog even terug naar donderdag avond want daar ligt de oorzaak voor een ietwat moeizame start van deze vrijdag...

Donderdagavond: via Facebook kom ik erachter dat mireille, hotelschool, in Singapore is voor werk. Dat is leuk!
We spreken af voor een drankje bij KuDeTa, de rooftop bar van het Marina Bay Sands hotel. Het begint goed; zij wacht in de lobby van het Novotel terwijl ik al in Marina Bay Sands ben. Haha, communicatiefoutje! Maar snel opgelost en om 20:30 staan we boven op het dak met een cocktail in de hand ons te vergapen aan het uitzicht. Een paar drankjes later zijn we op de hoogte van elkaars leven na hotelschool den haag en is het helaas alweer tijd om af te dalen. Top avond!

En dan dus vrijdagochtend... Iets minder feestelijk maar als de zon op mijn gezicht schijnt terwijl ik nog in bed lig dan kan mijn dag al niet meer stuk. Ik doe een paar yoga oefeningen en maak een ontbijtje voor mezelf. De krant krijg ik elke dag onder de deur door geschoven en als ik tijd heb blader ik door het gecensureerde nieuws van het land. Vandaag dus niet...
Pfff warm! snel van buiten weer naar binnen; ik ga naar kantoor met de mrt, de metro, die me in 6 minuten naar kantoor brengt maar daarbij nog op te tellen ca 15 minuten op steile roltrappen en door eindeloze gangen. Toch nogsteeds sneller dan Utrecht - Amsterdam.
Net op tijd op kantoor, computer aan en aan de slag. Bellen met kantoor Sydney, meeting met area manager uit Shanghai; de ochtend vliegt voorbij. Het is tijd voor lunch en mijn collega's gaan naar McDonald's. Waarom? Zo veel lekker eten hier... De reden is een hello kitty popje! Huh?
Ik ga naar de food court in de kelder, waar het een wirwar van food-kraampjes is met bijbehorende diversiteit aan luchten. Iets te overweldigend dus ik ga voor lunch tapao, wat zo veel betekent als 'meenemen'. Ik heb met liefde de boterham met kaas ingeruild voor chicken en rice. Wat een feestje (en 10 extra baantjes in het zwembad).
Rond 15:00 uur komen de eerste berichten uit Amsterdam en om 16:00 doe ik een video conference met een aantal NL collega's; goedemorgen.
Daarna nog de voorbereidingen voor 2 trainingen in Vietnam volgende week maandag en dinsdag. Ik ga dus uiteindelijk veel te laat naar huis. Het is warm en ik ben moe, geen zin meer in eten. Ik plof op de bank; cocoonen en Skype met Nicole. We kletsen over van alles en nog wat en wie (hihi), er is een virtuele tour door mijn appartement en uitwisseling van de nieuwste aankopen; roze all stars voor mij, nieuwe zonnebril voor nicole. Volgende keer doen we er nog een drankje bij en dan is het bijna net als op een Utrechts terrasje. Na 2 uur is het voor mij bedtijd en voor nicole tijd voor boodschappen. Weer een gezellige avond!

Zaterdag ga ik next door lunchen bij fast food For thought, wat eigenlijk op het programma stond voor vrijdag avond en nu dus alsnog gelukt. Burger met frites, dat is minstens nog 10 baantjes zwemmen en dat is precies wat ik zo ga doen.

Fijn weekend!

  • 10 Juni 2013 - 10:19

    Marijke:

    en waar is de foto met de roze all-stars???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 98911

Voorgaande reizen:

02 Mei 2013 - 23 November 2013

The Asia Challenge 2013

29 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Tina-on-Tour 2011

04 Oktober 2006 - 04 April 2007

Tina-on-Tour 2006-2007

Landen bezocht: