Ding Dong - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Tina - WaarBenJij.nu Ding Dong - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Tina - WaarBenJij.nu

Ding Dong

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

12 Juni 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad


Zondag 9 juni; na een vliegreis van amper 2 uur land ik op Ho Chi Ming city airport. Bij aankomst eerst immigraties, nog even spannend want bijna mijn visum vergeten, dan het ophalen van mijn bagage en de volgende stop meestal de pinautomaat om straks de taxi chauffeur in locale valuta te kunnen betalen. Er komen hier Vietnamese dong uit de automaat...een heleboel! Met duizenden dong op zak ga ik op weg richting de stad. Ik voel me rijk, niet alleen vanwege mijn zojuist verworven miljoen, maar vooral omdat ik hier mag zijn. Ik heb een topbaan of eigenlijk een super-leuke 3 in 1 hobby; training geven, reizen, fotograferen. En ook nog lekker eten, leuke mensen ontmoeten en tijd voor mezelf. Maar ik mis jullie wel!!

Ho Chi Minh City, Vietnam. Het land had nog wat goed te maken met mij, want de ervaringen tijdens mijn wereldreis niet allemaal even rooskleurig (o.a. Gestolen camera). Het is tijd om nieuwe herinneringen te maken dus.
Eerst met de taxi naar het hotel en al snel komen de leuke momenten weer terug; Vietnam, land van de motorbikes. Met tientallen tegelijk staan ze bij elk stoplicht te wachten en als het groen wordt schieten ze kriskras de kruising over. Als in een wonderlijke dans weten ze elkaar te ontwijken en iedereen komt veilig aan de overkant. Ik moet grinniken, want herinner me weer hoe ik 7 jaar geleden voor het eerst probeerde over te steken in deze chaos, ik heb er toen zeker een half uur over gedaan. Ben benieuwd hoe dat straks gaat.
Koffer in het hotel, camera in de tas (rits dicht), gymschoenen aan en wandelen maar. Het duurt niet lang voor de eerste motorbike zich aandient voor een sightseeing ritje door de stad, maar ik laat me uiteindelijk verleiden door de fiets-variant. Jongh trapt zich een ongeluk, hij moet werken voor z'n geld, maar goed ook want ik heb natuurlijk teveel betaald. Gezocht: leuke man met sales ervaring die mij de kunst van het onderhandelen nog even opfrist ;-)
Afijn, paar duizend dong lichter maar weer een ervaring rijker! Leuke stad toch! Na een uurtje is de city tour klaar en is het voor mij vooral tijd om wat vocht aan te vullen, want hier net zo warm als in Singapore (30+ graden). Na een salade en heel veel limonade is het tijd om terug te gaan naar het hotel. Nog even finale Roland Garros kijken (zuske volgend jaar gaan we weer samen naar Parijs) en dan lekker slapen.
Maandag en dinsdag zijn 2 trainingsdagen met het team hier in Vietnam en ook een paar collega's uit Cambodja. Uitdagend, want kleine taalbarriere, maar wel heel leuk. maandagavond met het hele team uit eten en het is weer lekker! Dinsdagavond ga ik alleen op pad en achterop de motorbike bij een nagenoeg tandeloze Vietnamees die me naar leuk restaurant brengt, waar wederom allerlei onbegrijpelijke dingen op de kaart staan. gelukkig hebben ze een kaart met plaatjes, dat maakt het kiezen makkelijker, maar is nogsteeds geen garantie dat er geen hond op je bord belandt. ik kies veilig; vis en groente. Tijd om de dag te overdenken krijg ik niet, want ik beland aan tafel bij een Amerikaanse backpacker en een Belgisch stel. Ervaringen uitwisselen, altijd leuk. Oh ja, als je in Vietnam een servetje gebruikt tijdens het eten dan zie je dat later terug op de rekening; 2.000 dong (= 0,07 euro) Ding Dong!
Woensdag is nog voor een halve dag op kantoor en dan na de lunch weer richting het vliegveld. Ik verlaat Vietnam met een beter gevoel dan toen, gelukkig. En ik ben ook weer blij om naar Singapore te gaan. Terug in mijn appartement plof ik op de bank met een film op mijn iPad. Lekker en voelt bijna als thuis. Om 23:00 raakt mijn hoofd het kussen...doingggg!

Truste xx

  • 13 Juni 2013 - 16:41

    Marijke:

    Leuk; al die nieuwe herinneringen maken :-)

  • 13 Juni 2013 - 16:44

    Gabor:

    Moppie, wat een leuke verhalen weer. Je hebt ze lekker voor je laten rennen en trappen daar. Heel goed.
    Ik heb gisteren weer de post en de plant gedaan, dacht dat het er 1 was, maar er zijn meer planten inmiddels.... de passie giert door je huis en kwam pardoes achter de radiator vandaan, om precies te zijn de passiebloem.
    Ik heb hem even gesnoeid ;-)
    Dikke kus!

  • 13 Juni 2013 - 21:09

    Wendy:

    Wat leuk om allemaal te lezen! Slaap lekker!

  • 13 Juni 2013 - 23:50

    Chris:

    Hallo Tina, wat een leuke anekdotes uit Vietnam. Meid je hebt inderdaad een wereldbaan! Hier mis je niet zoveel want t weer is zozo. Dus er wordt weinig geborreld buiten. Na jou relaas hoef ik geen boekje meer te lezen... Ik leg mijn hoofd op t kussen en....dan doing.
    XC

  • 14 Juni 2013 - 03:32

    Vera:

    Hey Tina!
    Erg leuk je verhalen! Laat me ff weten hoelang je daar nog bent, Singa is tenslotte maar 9 uur vliegen of zo. Zou leuk zijn om een catch up te doen. :)
    Veel plezier daar.

    Liefs Vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 98907

Voorgaande reizen:

02 Mei 2013 - 23 November 2013

The Asia Challenge 2013

29 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Tina-on-Tour 2011

04 Oktober 2006 - 04 April 2007

Tina-on-Tour 2006-2007

Landen bezocht: