Burn baby, burn - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tina - WaarBenJij.nu Burn baby, burn - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tina - WaarBenJij.nu

Burn baby, burn

Blijf op de hoogte en volg Tina

19 Juni 2013 | Singapore, Singapore

Maandagochtend; ergens in de verte hoor ik het geritsel van de krant die onder mijn deur door wordt geschoven. Te vroeg om wakker te worden dus ik sluimer nog even verder... Ik ruik openhaard en waan mij op wintersport. Witte bergen, strak blauwe lucht, koud. Welke afdaling maak ik vandaag? Welke skiebroek doe ik aan? Heeft het gesneeuwd vannacht?
De wekker brengt mij in de werkelijkheid en ik word wakker in Singapore. Geen wintersport, geen openhaard, wel brandlucht. Snel uit bed; gordijnen open en daar zie ik dat de lucht gevuld is met rook. Dat kan toch geen brandje bij de buren zijn. Maar wat dat wel?
Ik vind het antwoord op kantoor waar mijn singaporese collega's in rep en roer zijn. De psi (pollutant standard index) is nog nooit zo hoog geweest, alleen daarom al begint iedereen spontaan te hoesten. Met opzet aangestoken Bosbranden op het nabij gelegen Sumatra en ongunstige wind maken dat je in Singapore geen hand voor ogen ziet en de lucht gevuld is met witte rook. Niet lekker, maar niet gevaarlijk. Het weerhoudt mijn collega's er niet van om eindeloos te speuren naar luchtverversingsapparaten. In ieder geval een branche die goede zaken doet, net als de verkopers van mondkapjes trouwens. Als de 'buren' slim zijn, zijn de mondkapjes 'made in indonesia'...
Ik verruil mijn avondprogramma buiten (zwemmen) voor een indoor-verwennerij...voetmassage. Lekker hoor en past wel in de lijn van het ontspannen weekend...

Zaterdag; uitslapen zonder wekker, lang en lekker thuis ontbijten en dan op weg naar raffles mall om te kijken hoe leuk Singapore sale is :-)
Ik kan bevestigend antwoorden en met de nieuwe aanwinsten ga ik koffie drinken bij Marche. Even geen local flavour, maar gewoon een goeie koffie en een salade met geitenkaas. Deze vroege lunch wordt gevolgd door een uitnodiging van G en Richard, respectievelijk expat Australiër en Amerikaan, die graag een glaasje witte wijn voor me inschenken. Het blijft niet bij 1 en het wordt een onverwachte, gezellige en dol-komische middag. Met een verbrande schouder ben ik rond 16:00 weer terug in mijn appartement. Even rusten...

Zondag is er geen tijd voor uitslapen, want ik ben om half 9 's morgens al op de Hollandse club. Victor, zoon van collega Esther, zwemt af voor diploma A en daar wil ik natuurlijk bij zijn. Heb ik meteen gelegenheid om met de andere 2 kindjes te knuffelen. Heerlijk!
We vermaken ons een ochtend lang aan de rand van het zwembad. Valt goed te doen hier, die club is zo gek nog niet. Met het diploma op zak (hoera!) schuiven we aan voor de lunch; pasta! Dat is lang geleden en smaakt me prima, maar....vanmiddag wordt het nog een paar extra baantjes in het zwembad. Burn baby, burn...die calorieën!
Van nu af aan alleen nog sushi en sashimi en de bikini past prima op vakantie :-)
nog 2 weken... Ik kan niet wachten!

  • 19 Juni 2013 - 14:56

    Jolanda:

    Chica!
    Klinkt allemaal weer goed. Dringend nodig die relaxte weekenden na al dat harde werken.
    Dikke kus van ons!

  • 19 Juni 2013 - 23:16

    Marielle:

    Wat leuk om te lezen!morgen ga ik alles lezen,slaap lekker,x Marielle

  • 20 Juni 2013 - 09:30

    Carool:

    Lieve Tinus,
    Wat heerlijk! Net weer even al je verhalen bijgelezen. Wat maak je een hoop mee. Top! En ik blijf het zeggen, je moet die verhalen uitgeven!!
    Ik heb een drukke maand achter de rug met toneel, verbouwing van onze keuken, werk tussendoor en dat soort dingen. Maar August, Oklahoma was een groot succes, de keuken is gisteren geplaatst en is helemaal prachtig, en as we speak wordt alle apparatuur en het water aangesloten. Nu puin rumen, kasten inruimen en dan weer wat rust en weer eens heerlijk koken na drie weken kamperen:-((.
    Jij hebt lekker vakantie binnenkort. Kom je dan naar NL? Of ging je nou iets anders doen. Ben het ff kwijt...
    Lieve Tina, tot snel!
    XXX Carool

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 98909

Voorgaande reizen:

02 Mei 2013 - 23 November 2013

The Asia Challenge 2013

29 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Tina-on-Tour 2011

04 Oktober 2006 - 04 April 2007

Tina-on-Tour 2006-2007

Landen bezocht: