Laat maar waaien - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tina - WaarBenJij.nu Laat maar waaien - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tina - WaarBenJij.nu

Laat maar waaien

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

22 Juni 2013 | Singapore, Singapore

Zaterdag.
Hoewel de vervuilingsindex (psi) gevaarlijk hoog is besluit ik toch om, na een hele luie zaterdagochtend in bed, naar buiten te gaan. Recent heb ik ontdekt dat ik de helft van Singapore ondergronds kan doorkruisen dus dat ga ik doen met als doel Marina Bay. Ik slenter langs eindeloos veel kleding- en schoenen winkels, maar nee.... Het enige dat ik onderweg koop is een telefoon, heb ik ook eindelijk een singaporees telefoonnummer. Wel zo handig.
Kledingwinkels worden afgewisseld met eettentjes en de geuren talrijk; van verschillende Aziatische keuken gemengd met fastfood tot de zoete broodjes van Europese bakkers.
Kijken, kijken, niet eten. Ik heb geen haast, dus kan mooi het Aziatische tempo oefenen; wat is langzaam toch moeilijk.

Eenmaal weer bovengronds ben ik bij theaters by the Bay, en zowaar...helder zicht! Er waait een aangename wind en geen rooklucht te bekennen. Wat een mazzel.
ik ga op een bankje zitten met een boek, maar tegelijkertijd kijk ik ook naar de toeristen die in groepjes voorbij komen, aangevoerd door fanatieke tourguide met vlaggetje op een stokje. Een prachtig bruidspaar, een handje vol expats. Ik bied aan om groepsfoto's te maken met Marina Bay Sands hotels op de achtergrond en heb het daar maar druk mee. Leuk om andere mensen blij te maken, maakt mij ook blij.
Dan is het tijd om af te koelen dus ik verschans me in een barretje waar ik onder genot van een jazz-muziekje en een grapefruitsap schrijf, lees en geniet. Waarom doe ik dit in Nederland toch niet vaker?
Zitten, kijken, genieten, geen plannen, niet piekeren, gewoon zien wat er gebeurt...wie weet...het mooiste overkomt je, het minste is bedacht.
Dus... laat maar lekker waaien!

  • 22 Juni 2013 - 13:20

    N:

    Met de tijd van de wind
    Buiten de gedachten is geen tijd
    Geduldig kijkend naar de vertrouwde verte
    En uit de rust die valt
    Haal je adem,
    Hoor je hoe het uurwerk zwijgt,
    Je hart spreekt.
    En na het volle stilstaan herneemt de wijzer gehoorzaam zijn vaste tik
    De klank van voortgang.
    Maar in gedachte de adempauze met slechts het ritme van je hart.
    Vertrouwen in de tijd van de wind.

    ...ik loop een eindje mee ;) x

  • 22 Juni 2013 - 21:02

    Harm:

    Tja, waarom doe je dit niet vaker? Ben je druk geweest met andere dingen in NL? T'is maar goed dat je af en toe je hart laat spreken en deze geluksmomenten binnen laat komen. En als het toch even niet meer lukt, ik ken binnenkort nog wel een plekkie om in een hangmat, aan een strand, onder een palmboom, met een cocktail die "local Johnny" je brengt, weg te dromen, weer wakker worden en dan..........

  • 23 Juni 2013 - 10:34

    Floos:

    Hoi tinus, knap hoor dat je zo kunt relaxen en genieten van je vrije tijd! Deze week even face time ?

  • 23 Juni 2013 - 15:42

    Martin:

    Hoi Tina, ja dat gaat nog steeds op; "het mooiste overkomt je, het minste is bedacht." Geniet van de mooie momenten. Lieve groet Martin

  • 24 Juni 2013 - 11:19

    Marijke:

    Mooi stukje Tina!! Thumbs up.

  • 25 Juni 2013 - 10:21

    Carool:

    Wat heerlijk om lezen dat je er zo intens van geniet!!! Dat maakt míj dan weer blij...
    Enjoy lieffie!
    Carool

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 98912

Voorgaande reizen:

02 Mei 2013 - 23 November 2013

The Asia Challenge 2013

29 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Tina-on-Tour 2011

04 Oktober 2006 - 04 April 2007

Tina-on-Tour 2006-2007

Landen bezocht: