In de aap gelogeerd - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Tina - WaarBenJij.nu In de aap gelogeerd - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Tina - WaarBenJij.nu

In de aap gelogeerd

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

14 September 2013 | Indonesië, Ubud



Tijdelijk adres: monkey forest street. Ik woon naast een bos met heel veel apen en slechts een paar rijstvelden tussen hun bed en het mijne in...
Ik heb mijn appartement in Singapore verruild voor een ruime kamer met balkon in Ubud op Bali. Wat een goed idee al is het maar voor een weekendje. Geen tijd te verliezen dus om veel te genieten.
Vrijdag middag iets eerder weg van kantoor om met de KLM te vliegen naar Bali. Even gek om Nederlands te horen want dat gebeurt hier niet zo vaak, jammer dat de stroopwafeltjes op zijn. Naast me zit een Frans/Australisch stel; gezellig en ervaren Bali-bezoekers bovendien. Zij loodsen me bij aankomst snel door de immigratie, weer een nieuw stickertje kopen voor in mijn paspoort, en dan als eerste in de rij bij paspoortcontrole. Dat schiet lekker op, maar helaas scheiden daar onze wegen want zij gaan naar een andere bestemming. Gelukkig ben ik niet lang alleen want ik heb al snel mijn 'driver' gevonden. Putu gaat me van het vliegveld naar mijn nieuwe onderkomen in Ubud brengen. Het is al donker buiten, maar er valt nogsteeds veel te zien. Wat een drukte; we gaan maar langzaam vooruit tussen de vele auto's, busjes en nog veel meer motobikes... Eindelijk na anderhalf uur is de bestemming bereikt. Mijn kamer is prachtig en er staat een heel groot hemelbed... Ik denk even terug aan mijn vorige bezoek aan een Indonesisch eiland...met Robinson. Dit keer geen Robinson, maar ik droom hem er gewoon bij!
Zaterdag - Heerlijk geslapen, vroeg op. Wandelschoenen aan, water mee, camera in de tas, hoedje op en heel veel goede zin in deze ontdekkingstocht. Ik ga van tempel naar tempel naar tempel naar tempel... Het is prachtig! Indrukwekkend! Fotogeniek! Dus ik kiek, kiek en kiek.
Even rust en koffie bij de Lotus vijver en watertempel. Inmiddels zijn ook de bussen met toeristen aangekomen vanuit andere plekken van het eiland. Grappig om te aanschouwen; gewapend met flesje water en camera bestormen ook zij met groot enthousiasme elke tempel. Ik zie mezelf in veelvoud voorbij komen. Na de koffie een bezoek aan de markt met een veelheid van geuren en kleuren, gevolgd door een tour langs winkeltjes met allerhande kunst en souveniers. Bijzondere souveniers ook... morgen ga ik de kleur uitzoeken van mijn favoriete Balinese kadootje.
Aan het einde van de lange straat met winkeltjes sta ik voor de ingang van de monkey temple, mijn buren dus. Ik besluit de apen nog even links te laten liggen. Morgen nog een dag en nu kies ik voor boekje lezen aan het zwembad en dan nog een kadootje aan mezelf: massage...
De massageruimte is aan 1 kant open en biedt uitzicht op een stroompje en de oever er tegenover met bamboe en bananenbomen. Het kabbelende water, krekels, kikkers, eenden, een aap? Lig ik hier voor aap?
Maar de rustgevende Balinese handjes maken dat ik alles om me heen snel vergeet. Wat is dit fijn! Alle aapjes van mijn schouders gemasseerd.
Geheel ontspannen en met nieuwe energie stort ik me op het avondprogramma; volgens de boekjes is een voorstelling met traditionele dans een 'must' dus daar ga ik heen. De voorstelling is bij Pura Taman Saraswati, oftewel de watertempel. Tegen deze achtergrond speelt een groot orkest en komen talloze kleurrijke dansers hun act opvoeren. De handbewegingen, de mimiek, de kostuums; wat een expressie! Maar na anderhalf uur ben ik wel klaar met het gepingel, ik heb zin in eten en een drankje. In een van de vele restaurants kies ik een tafeltje dat uitzicht biedt op het drukke leven op straat. Het lokale gerecht dat ik kies is niet onbekend: nasi goreng, maar smaakt toch net even anders dan thuis. Nog een drankje erbij en ik heb een topavond en is het de afsluiting van een hele mooie dag.
Dat wordt lekker slapen, maar niet voordat ik een virtueel nachtkusje van Robinson heb gekregen. Fijne dromen...apenkooien.


  • 15 September 2013 - 10:52

    Wendy:

    Wat een verhalen! Foto van jou in sarong?

  • 15 September 2013 - 16:13

    Robinson:

    You, Tina, you have nice time with Bali and locals. You bring back nice souvenir?
    Hope you find something :-)

    And I happy you do not have monkey on shoulder, no good .There are other shoulders for monkey's

    Robinson is reading your web-log and is smiling and send more virtual hugs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tina

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 98727

Voorgaande reizen:

02 Mei 2013 - 23 November 2013

The Asia Challenge 2013

29 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Tina-on-Tour 2011

04 Oktober 2006 - 04 April 2007

Tina-on-Tour 2006-2007

Landen bezocht: