The best of... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tina - WaarBenJij.nu The best of... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tina - WaarBenJij.nu

The best of...

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

29 Juli 2007 | Nederland, Amsterdam

...THE BEST!

KOSTBAAR IS DE WIJSHEID DIE DOOR ERVARING WORDT VERKREGEN

Nog 1 keer terugblikken op die hele mooie reis en bijzondere ervaring

De mooiste bestemming:
Paaseiland –mede mogelijk gemaakt door Juan, Maria, Laura, Tatjana & Tete- wat een bijzonder eiland in ‘the middle of no-where’ en wat fijn om ergens thuis te zijn. Hoe groot was de verleiding…?

De leukste steden:
Buenos Aires –let’s tango! Wat een geweldige sfeer en mooie, leuke mensen. Kippenvel!
Sydney –heerlijk buitenleven; zon, water, strand en rosé

Mooiste strand:
Freedom Beach (Koh Tao, Thailand)
Fraser Island (Australie)

De mooiste bergen:
Torres del Paine (Chili)
Sapa (Vietnam)
Blue Mountains (Australie)

Mooiste zonsopgang:
San Pedro de Atacama (Chili) –alleen als ie ijs- en ijskoud is

Gemiste zonsopgang:
@Lennox Head - vroeg op voor weinig zon, maar wel veel plezier!

Mooiste zonsondergang:
Amantani (Peru)
Zandduinen Ica (Peru)
Koh Tao, Freedom Beach (Thailand)
Valle de la Luna, San Pedro de Atacama (Chili)

‘Tinus durft niks doet alles’:
Wayna Picchu (Peru) – die hoge berg achter Machu Picchu; diepe dalen, maar –op handen en voeten- ook een hoge piek
Harbour Bridge Climb (Sydney, Australie) –zolang ik maar in de blauwe ogen van Andrew kon kijken viel het wel mee met de hoogte
Zandduin-racen (Ica, Peru) –een adrenaline avontuur
Zwemmen met olifanten (Pai, Thailand)

Nog eens overdoen:
Whitsundays (Australie) –maar dan met mooi weer
Sapa (Vietnam) –voor de foto’s, nog meer wandelen en die mooie mensen
Dubai & Oman –spannend, die mannen in een jurk ;-)

Kan niet meer horen…
…getoeter, gesnurk en zwitsers-duits

Exotische keuken:
Cavia, lama, kangoeroe, gekookte hanenkop en –poten, hond en kameel

Meest gemist:
Bruine boterham met oude kaas, marsepijn, Sinterklaas (niet die man, maar de gezelligheid!) en m’n eigen bed

Nooit op reis zonder:
Wc papier, tandenstokers en Blof

Geuren en kleuren:
Wierook, bougainville in alle kleuren, eucalyptus, houtvuur, knoflook, blauw ijs, gouden tempels, smaragden Boeddha

Indrukwekkend:
Homestays @Amantani (Peru), Paaseiland en Chiangmai (Thailand), de ‘stilte’ van de jungle (Peru), hulpprojecten in Peru, vallend ijs (Perito Moreno – Argentinië), ‘the Beach’ lagune (Koh Pi Pi – Thailand)

De leukste mannen:
Juan, Dave, Andrew, Steffen, Richard, Pablo, Tete, Chris (in –bijna- willekeurige volgorde)

Nog meer leuke mensen:
De vrienden van Peru, in het bijzonder Jo, Isabelle (Zwi), Tini (Dui), Aaron & George (Can), Karl & Stefanie (Be), Sam (UK), Tatiana (RN), Laura (RN), Heidi & Willie (Be), Geoff (Aus), John –‘in good nick’ (UK), de Beckhams (UK), Blonde haren, blauwe ogen Dick (NL), Mark (Fr)… en nog veel meer!

Bekenden onderweg:
Diaan, Hamish & kids in Nieuw Zeeland, Niels en Marielle; 2x –tahiti en australie, ook in australie zusje Veer met vriendinnetje San, Angelique in Thailand en Golden Tulip collega’s Fady en Suzie.


Dank… aan allen die onderweg verhalen, avonturen en ervaringen met mij deelden.
Dank ook aan jullie allemaal die mij gevolgd hebben; voor de leuke en lieve berichtjes, de virtuele uithuilschouder en lange afstandsknuffels! En natuurlijk het warme welkom terug in Nederland en de kaartjes op de deurmat thuis…

VRIENDSCHAP GEEFT OGEN AAN DE AFSTAND EN EEN STEM AAN DE STILTE
(John Daisne)

Speciale dank aan mama en Paul, Veer, Floos en Gabor – jullie waren er altijd!


Een manier om thuis te komen
Blof

Ik bouwde bruggen van steen
Maar zonder water
Ik reisde overal heen
Veel verder dan ik kon
Totdat ik opnieuw begon
En mijn bergen overwon
Niet moedig en niet bang
Zag ik hoe je bij me kwam

En de grond kust zacht mijn voeten
Je bent met mij, elke stap
En elke dag zal je vertrouwd zijn
Zal je me dragen
Want de grond kust zacht mijn voeten
Je bent hier en in mijn dromen
Ben je als ik wil altijd
Een manier om thuis te komen

Ik hoef de diepte niet in
Om de wereld te begrijpen
Maar klim zo hoog als ik kan
En overzie het dan, er valt zo veel te kijken
Ik zal je geven wat ik kan
Wees maar moedig, wees maar bang
En als de deur achter me dichtvalt
Dan voel ik je mond nog op mijn wang

En de grond kust zacht mijn voeten
Je bent met mij, elke stap
En elke dag zal je vertrouwd zijn
Zal je me dragen
Want de grond kust zacht mijn voeten
Je bent hier en in mijn dromen
Ben je als ik wil altijd
Een manier om thuis te komen


Ik ben thuis!

  • 30 Juli 2007 - 13:33

    Tamara:

    He Tina,

    Je hebt de hele reis nog eens overdacht zie ik! Ben blij dat je je eerste weken in Peru zeker niet vergeten bent! Het lijkt alweer zo lang geleden ;-( Maar inderdaad thuis is ook best lekker al begint het alweer te kriebelen en zijn we stiekem al weer plannen aan het smeden!! Misschien moeten we nog maar eens afspreken om ergens een goed glas te gaan drinken. In ieder geval fijn om te horen dat het goed met je gaat.

    Groetjes
    Tamara



  • 18 Oktober 2010 - 14:50

    Gaab:

    He! is je boek al af? :-))))))))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Tina-on-Tour 2006-2007

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2007

The best of...

05 April 2007

tina-is-thuis.nl

03 April 2007

Oh man, Oh maan, Oman

03 April 2007

Size does matter

02 April 2007

Mooi pakkie
Tina

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 654
Totaal aantal bezoekers 98754

Voorgaande reizen:

02 Mei 2013 - 23 November 2013

The Asia Challenge 2013

29 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Tina-on-Tour 2011

04 Oktober 2006 - 04 April 2007

Tina-on-Tour 2006-2007

Landen bezocht: