Nieuwe hobbies - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tina - WaarBenJij.nu Nieuwe hobbies - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tina - WaarBenJij.nu

Nieuwe hobbies

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

20 Januari 2007 | Australië, Sydney

Ik heb een nieuwe hobby, of eigenlijk 2. De eerste is: picknicken in het park. Ingrediënten: gezellige vrienden en familie, salades, stokbrood, 'say cheese', garnalen (zelf pellen, Marielle), kleedje, bikini, fototoestel, mooi weer (= geen probleem in Sydney), park met strandje (= ook geen probleem). Het is zondag 14 januari en een mooie dag voor mijn nieuwste hobby. Met Marielle, Niels, ouders van Niels, Linda, Maurits & Diederik, Caroline, Steve & Eliah gaan we rond 14:00 uur richting een van de vele parken. Het wordt een supergezellige, zonovergoten marathon-picknick van 5 uur. Moe en voldaan ben ik om 19:00 uur terug in het hostel en denk; rustige avond, vroeg naar bed, maar dat wordt net ‘ietsje’ anders... de mannen van het hostel doen mee aan een travestietenshow... of wij mee gaan om ze aan te moedigen is de vraag. 'Tuurlijk' zeg ik, 'over een uurtje weer thuis', denk ik. Mooi niet dus! De show begint om half 10 en is indrukwekkend professioneel. Plaats van handeling: Stonewall hotel, wat niets te maken heeft met een slaapplaats, maar alles met een uitgaansgelegenheid met meerdere verdiepingen. Na een uur is de show nog in volle gang, dus ik blijf nog 'even'. Ik ben inmiddels gelegenheidsvriendinnetje geworden van een gezellige hollandse krullenbol. Ik word -met plezier- de redding van dit 22-jarig lekker ding, die zijn naam hier zeker niet mee heeft… Dick ;-) We hebben een wereldavond en maken nieuwe vrienden die Dick graag mee naar huis willen nemen en mij op de koop toenemen... ach...

Maandag en dinsdag zijn rustige dagen in Sydney; buskaartje kopen, vliegtickets veranderen (terug naar Paaseiland; niet gelukt -grapje), boekje lezen, lui liggen in Botanical gardens, internet en uiteindelijk dinsdagavond met de bus naar de volgende bestemming: Byron Bay. Het is weer even wennen: 13 uur in de bus en lang niet zo comfortabel als Zuid Amerika. Bovendien ben ik in een soort schoolreisje beland met allemaal 20-jarigen en inclusief de "grappige" buschauffeur. Het werd een lange nacht. Maar... de reis overleefd en de nieuwe bestemming is een cadeautje; Lennox Head (Byron Bay) met witte stranden, wuivende palmbomen, grote golven, dolfijnen. Prima locatie om te leren surfen :-)
Ik beland in een bungalow met 2 Zweedse meisjes en een Japanse; niet zo spannend, maar veel leuker is dat mijn 5 Oostenrijkse vriendinnetjes -ontmoet in Sydney- hier ook weer zijn. Da's gezellig!

De eerste dag (woensdag) is voor ontspannen, slapen, strandwandeling, tennis (australian open) kijken en vroeg naar bed. De volgende dag is voor mijn 2e nieuwe hobby: surfen! Ik ga met Oostenrijkse Gabrielle en nog 3 anderen de uitdaging met de golven aan. Hoewel onze surfinstructeur 'iets' ouder is dan we hadden gehoopt mag dat de pret niet drukken. Bovendien heet ie Eric, dus 't was toch niets geworden ;-)
Op het strand krijgen we wetsuits en een enorme plank uitgereikt. Les 1 zou volgens ons moeten zijn 'hoe zie ik er cool en hip uit met mijn surfplank' maar is 'peddelen op het droge' en 'zandhappen of verzuipen'. Surfboy Eric weet het mooi te brengen; vol vertrouwen en met knikkende knieën stappen we de branding in. Met zo'n enorm surfboard tegen de golven in is al een heel gevecht en vraagt de nodige inspanning en dan moet het moeilijkste nog komen... Ik mag als eerste...liggen op m'n board, wachten op de juiste golf (Eric helpt), peddelen, bovenlichaam omhoog duwen, op m'n knieen, linkervoet voor ...plons! 't Is niet allemaal zo gemakkelijk als het lijkt, maar wel leuk! Na een paar keer 'zandhappen, maar niet verzuipen' sta ik op m'n board; geweldig! En... met applaus van de kant waar andere strandgangers met plezier de verrichtingen van 5 dames te water gadeslaan. We hebben pret voor 10! Ik kan surfen... nou ja, een beetje :-). Na 3 uur is het mooi geweest; moe maar voldaan gaan we terug naar huis voor een welverdiend koud biertje; proost!

vrijdag 19 januari
Voor mij een bijzondere dag; een ieder maakt zijn eigen keuzes, soms tot groot verdriet van ander(en). Het leven gaat door en ik maak mijn eigen keuze; ik blijf nog een paar dagen in dit paradijsje voor genieten van 7 miles beach, pelikanen, mooie plaatjes en gezellige mensen.
Lieve pap, ik mis je!

  • 20 Januari 2007 - 10:19

    Paul Parisien:

    Tinus,

    Niet te geloven dat je nu alweer down under zit. 4 oktober lijkt nog als de dag van gisteren.

    Ook vanaf de Eiffeltoren heb ik nog geen lekkere Francois of Jean Luc voor je gespot. Wel een aantal lekkere Spanjaarden voor je in Jerez. (Misschien nemen we dan toch wel Spanje als besluit).

    Salut

    Paul

  • 20 Januari 2007 - 11:10

    Hieperdepiepstraat:

    hey Surfdudin! Stoer hoor tinus op een surfboard. Ik zal vast contact opnemen met de gemeente om een strandje aan te leggen aan het Wilhelminapark, lukt vast wel, zó flexibel. Het regent hier pijpenstelen momenteel. Dus tijd voor een borrel in de stad. Succes en veel plezier daar. Check voortaan eerst de naam van de instructeur s.v.p. Kus, Sambu de vergulde.

  • 26 Januari 2007 - 11:48

    Wendy:

    Hey Tina!!!
    Nog maar 2daagjes en dan ben k EINDELIJK van je zus af voor 6 weken!!! Ze is echt stierlijk vervelend hiero, echt niet leuk meer... Hahahahaa...
    Heeeeeeel veeeeeeel plezier in Sydney met je zussie enne... Ik zal r toch wel een heleboel beetjes gaan missen!!! XXX Wen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Tina-on-Tour 2006-2007

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2007

The best of...

05 April 2007

tina-is-thuis.nl

03 April 2007

Oh man, Oh maan, Oman

03 April 2007

Size does matter

02 April 2007

Mooi pakkie
Tina

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 98761

Voorgaande reizen:

02 Mei 2013 - 23 November 2013

The Asia Challenge 2013

29 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Tina-on-Tour 2011

04 Oktober 2006 - 04 April 2007

Tina-on-Tour 2006-2007

Landen bezocht: