Koala's, zand, zand en...zand - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tina - WaarBenJij.nu Koala's, zand, zand en...zand - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tina - WaarBenJij.nu

Koala's, zand, zand en...zand

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

29 Januari 2007 | Australië, Sydney

Het is inmiddels al weer een week geleden dat ik Lennox Head heb verlaten, maar natuurlijk niet voordat ik kangaroos en koala's heb gezien! Richo, de lokale tourguide neemt me mee naar de outback voor de wonderen der natuur; we doen een bushwalk door het regenwoud voor flying foxes en red legged pademelons (kleine kangaroe-soort), onderweg zien we red necked wallabys en de eastern grey kangaroo (wat zijn die groot!) en dan uiteindelijk ook de koala's. Wat een grappige beestjes zijn dat! Ze zien er zo schattig uit, maar hebben helemaal geen hoog knuffel-gehalte; ze zitten het liefst alleen in de boom te slapen, ca. 18 uur per etmaal; gezellig! Nou ja, missie 'joehoe kangaroo' is geslaagd; ik kan weer verder!
De volgende stop is Brisbane; na Sydney en Melbourne de grootste stad van Australie. Het is 'hot in the city' en ik zoek verkoeling in de diverse art galleries; oude meesters en moderne kunst; cool... lang leve de airconditioning :-) 's Avonds ga ik naar de bioscoop en zie 'The Queen' (Diaan, mooie film; echt gaan zien!), gevolgd door Australian Open in een bar, waar ik dan ook eindelijk eens een paar australiers ontmoet. Na 2 dagen ben ik blij dat ik weer richting de kust ga; Hervey Bay here I come!

Een paar uurtjes met de airco-Greyhound bus en ik ben in het Koala Beach Resort in Hervey Bay; geen koala te zien hier, wel veel dronken engelsen en giechelende zweedse meisjes met 6 bikini's en een stijltang (???) in de rugzak. Daar kwam ik niet voor, wel voor Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld dat hier voor de kust ligt. Koala Beach Resort organiseert -hoe handig- 4x4 self-drive tours naar het eiland; 3 dagen, 2 nachten. Dus daar ging ik dan... kamperen op Fraser Island met al die engelsen, zweden, canadesen en gelukkig ook met nederlandse Meike en Margot. Donderdag begint het avontuur dus vroeg op; tasje al gepakt, genieten van voorlopig de laatste douche, een snel ontbijtje en klaar om onze eigen 4x4 in te pakken. We moeten er met 11 inpassen, inclusief tassen, tenten, bbq, campingspul, eten en natuurlijk drank, veel drank. Mijn nieuwe vrienden voor deze dagen zijn Sam, Helen, Kathy 'miss make-up' & Tom, zweedse Eileen en Jessica a.k.a. 'de abba-zusjes', Jazz (Rachna II) en 3 canadese jongetjes; Miles, Alex en Scott. Gemiddelde leeftijd: 20. Zijn goed in: niks doen. Hobby: drinken. Als dat maar goed gaat...
Sam, Helen en ik '25-36' nemen het voortouw en als om 09:30 de jeep is ingepakt kunnen we -samen met nog 4 andere Koala jeeps- vertrekken richting de ferry. Daar aangekomen blijkt onze benzinetank zo goed als leeg te zijn, dus kunnen wij niet aan de grote oversteek beginnen :-( We zwaaien de anderen uit en zijn terug bij af; terug naar Koala Beach Resort voor benzine, een 'dip in the pool' en een vroege lunch. Dan op weg voor poging 2; gelukt! we 'landen' rond 15:00 uur aan de westkust van Fraser Island en rijden vanaf de boot zo een grote zandbak in. Ons doel voor de dag: het bereiken van de oostkust zonder vast te zitten. We gaan 'hobbel-de-bobbel-schud-schud' over een zandpad door het regenwoud; diepe kuilen, hoge duinen. Het is hilarisch, maar soms ook wel een beetje spannend. Slangen, spinnen, guannos (legunanen, maat XXL) en dingo's dragen bij aan het avontuur. Ik ben blij als we uiteindelijk het strand bereiken, waar ons weer een andere uitdaging wacht; het ontwijken van landende vliegtuigjes en het getij; alleen met laagtij kunnen we over het strand rijden. We zijn op tijd en met 80 km per uur, of soms een beetje minder 'oeps weer een kuil' gaan we richting Indian Head. Rond 17:00 uur vinden we een mooi plekje op Corroboree Beach voor de 1e overnachting; we hebben een uur om de tenten op te zetten en het eten voor te bereiden daarna is het donker. De 3 canadese robinsons serveren bbq-steak met zand, 'Miss make-up' wil haar nagels niet breken op de tent en laat haar vriendje alles opknappen en ik organiseer het kamp en mijn eigen tent die ik deel met de abba-zusjes. Twee andere Koala-jeeps arriveren en zetten ook hun tentjes op; da's gezellig!
Na de bbq is het tijd voor spelletjes en drank. Laat dat maar aan de engelsen over! De stapel lege bierblikjes groeit en Fraser Island wordt Temptation Island. Ik ben hier te oud voor! Maar om alles van een afstandje te bekijken is zeer vermakelijk :-) Ik lig als een van de eersten in m'n tent; het zand is hard -en zit inmiddels overal- en slapen zonder matje zeer oncomfortabel, maar de zonsopgang rond 5 uur weer prachtig. Het wordt een lange, hete dag; de zon brandt ook om 06:30 al hard op Indian Head. Als we deze rots hebben beklommen zien we beneden in het water haaien, stingrays en zeeschildpadden; verboden te zwemmen dus! Na een snelle fotostop bij het scheepswrak -tot 1935 een mooi cruiseschip- en in de golven spelende dolfijnen komen we aan bij Happy Valley om reserves aan te vullen; ijs voor de koelboxen, drinkwater, koffie, koekje d'r bij ;-) Daarna lake Garawongera -een van de vele zoetwatermeren op het eiland- voor verkoeling... hoewel het voelt meer als een warm bad, dus van een verfrissende duik is geen sprake. Wel een mooie gelegenheid om het zand uit d'n broek te spoelen :-) Aan het einde van de dag mogen we het strand weer op (laagtij) en gaan we dit keer zuidelijk voor het opzetten van ons nieuw kampement. Ook de andere Koala's weten ons te vinden, dus het wordt een feestje voor 55 vanavond. We (ver)slaan de zandvliegen en zetten in recordtempo de tent op, de gaspitten aan, pannen op het vuur voor spaghetti bolognese en klaar is het kamp! 25-36 is de baas!
Na het eten -dus rond 19:30 uur- barst het feest weer los; onder de sterrenhemel spelen we drankspelletjes, zingen we Beatles en nog veel meer mét gitaar, 'wie een kuil graaft voor een ander piest er zelf in', nog meer drankspelletjes en hebben de dingo's hun eigen feestje met de restanten van onze maaltijden. Het is een mooie avond en het was nog lang onrustig in het zand.
De volgende ochtend gaat het er wat minder feestelijk aan toe en ligt het tempo aanmerkelijk lager; de stapel bierblikjes is enorm en de kater bij velen groot. Stelletje watjes! Uiteindelijk komt het goed en laten we een opgeruimd stukje strand achter en ruilen zee voor het mooiste meer; Lake MacKenzie, waar we na een "kleine" omweg aankomen. De andere Koala's zijn er ook; zwemmen, badminton en frisbee'en helpen de kater verdrijven. Rond 14:30 kunnen we de reis door het regenwoud weer aan en zit het Fraser island avontuur er bijna weer op; we gaan richting de ferry, richting een douche, schone kleren en een bed. Voorlopig even geen zand, maar zeilen!

Na nog 1 nachtje Hervey Bay ga ik met de nachtbus naar Airlie Beach voor zeilen rond de Whitsundays op race-jacht 'the card'. Ik droom van zon, zee, wind én...

  • 29 Januari 2007 - 11:51

    Vera London:

    Uit een grijs London...

    Ik wil ook zon, zee, wind én... Maar gelukkig nog een paar maanden en dan mag ik ook! Jeuj.
    Wat gaat het trouwens snel he? En wat heb je al onwijs veel gave dingen meegemaakt. Enjoy Airlie Beach!
    liefs Vera


  • 29 Januari 2007 - 12:58

    Sander:

    Ha Tinus,

    wat heerlijk allemaal! ik herken het allemaal. Ik was 15 jaar gelecen met Rob van Roessel op dezelfde trip. We hebben erg gelachen. Voor we konden vertrekken werden we een half uur via een donderspeech gedrild; wie door zout water rijdt, verliest zijn borg etc. Het was echt superleuk en spannend met dingo's die 's nachts rond de tenten liepen. Hervey bay was ook mooi; ik heb nog steeds spijt dat ik niet ben gaan whale watchen! liefs,
    Sander

  • 29 Januari 2007 - 15:30

    Gaapygaap:

    Wat?? een kring, 1 gitaar, liedjes zingen, ik denk: we gaan samen onderweg..halleluja. Maar gelukkig er is ook nog drank en tinus, dus het zit goed. Klinkt leuk zo'n zandvakantie, lekker schuren. Is alles zo groot daar? (tijd voor een uitwendige check tinus) Kussie, Gaab

  • 29 Januari 2007 - 19:56

    Floos Uit Nigtevecht:

    Waat zijn daaat: dingoooow's?

  • 29 Januari 2007 - 19:56

    Floos Uit Holland:

    Net zo schattig als een lammetje, hè, zo'n Koala...

  • 29 Januari 2007 - 19:57

    Floos:

    Sorry, ben wat melig. Jammer dat ze zo jong waren. Niet aan beginnen, alhoewel de foto's toch best mooie plaatjes gaven ;-)
    x

  • 29 Januari 2007 - 20:53

    Diana:

    Zozo het lijstje 'moet je gedaan en gezien hebben in Oz' wordt met hoog tempo afgestreept - met extra bonus rondes jonge dronken backpackers. Al iemand met een didgeridoo tegen gekomen?

  • 30 Januari 2007 - 07:43

    Gaab Utrecht:

    Floos, bedoel je nou dat die dingo's zo jong waren of bedoel je die jonge backpackers? Kan we nog een avond herinneren (althans het verhaal) in Nigtevecht..... tinus, jij, ... en ...

  • 01 Februari 2007 - 15:48

    Kirsten:

    Hi Tina,

    leuk om te zien dat je het zo onwijs naar je zin hebt! Super foto's, ik ben in ieder geval jaloers!

    Ik heb net hele leuke post binnen gekregen en dat wil ik je niet onthouden! Een hele mooie tekening van een meisje(ik neem aan jij!) met een tennis racket en een auto! De kunstenaar is Joost...er zit verder niets bij, dus meer kan ik je niet vertellen!;)

    Ik ga hem voor je bewaren!

    Geniet!

    Groetjes Kirsten

    P.S. de beurzen gaan allemaal lekker!(Vakantiebeurs en Vakantiesalon Antwerpen zijn net achter de rug!)

  • 03 Februari 2007 - 12:23

    Liek:

    heey wijffie, nog lekker aan t genieten??
    je reisgenootjes van peru gaan vanavond aan je denken, ben je er toch een beetje bij vanavond.
    De chocoladetaart ga ik op jouw eten!!!!!!!!!!
    next time you'll be there!!!!!

    liefs liek

  • 03 Februari 2007 - 15:20

    Wendy:

    Hey Tina!!! Ik geloof nog een paar uurtjes en dan kun je lekker je lieve zussie in je armen sluiten... Knuffel r maar lekker, want ze heeft je nodig... Ik ga r missen... Maar gelukkig nog maar 5 weken en 6 dagen :-( Veel plezier daar... XXX Wendy

  • 05 Februari 2007 - 03:06

    Tina:

    He Wendy, zusje is veilig gearriveerd in Sydney! Na een hele lange knuffel zijn we nu de stad aan het verkennen. Dank dat je zo goed voor d'r hebt gezorgd de lattste tijd; zeer gewaardeerd. Over 5 weken en 5 dagen is ze weer terug, maar ik hou d'r nu nog ff hier! :-)

  • 05 Februari 2007 - 09:13

    Mo:

    Goed om te horen dat de meisjes in veilige handen zijn. Kunnen ze in ieder geval niet in 7 sloten tegelijk lopen (het gaat met 1 al moet moeite). Veel plezier met zijn drietjes en geniet maar lekker. Oja, stuur even een paar zonnestralen deze kant op ........ X Mo

  • 05 Februari 2007 - 14:46

    Gaab Iepstraat:

    Lieve Tinus & Veer,
    Maak er een héééééééle mooie tijd van samen! Neem een borrel (of twee)!
    Groeten,
    Gaab

  • 06 Februari 2007 - 07:15

    Wen!:

    Hahaha je denkt toch niet dat het bij die 2 borrels blijft he... haha... Veel plezier!!! XXX Wen!

  • 08 Februari 2007 - 10:50

    Wendy:

    JAAAAAA!!!!!!!!!!!!!! We kunnen hier sleeen!!!!!! Jullie cker niet??? Jaloers??? (uhm... denk t nie...) Veel plezier... XXX Wen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Tina-on-Tour 2006-2007

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2007

The best of...

05 April 2007

tina-is-thuis.nl

03 April 2007

Oh man, Oh maan, Oman

03 April 2007

Size does matter

02 April 2007

Mooi pakkie
Tina

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 98755

Voorgaande reizen:

02 Mei 2013 - 23 November 2013

The Asia Challenge 2013

29 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Tina-on-Tour 2011

04 Oktober 2006 - 04 April 2007

Tina-on-Tour 2006-2007

Landen bezocht: