In between dreams - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Tina - WaarBenJij.nu In between dreams - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Tina - WaarBenJij.nu

In between dreams

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

28 Maart 2007 | Thailand, Koh Tao

Zaterdag 17 maart - het is al weer even geleden- is het tijd om de bergen te verruilen voor het strand en vliegen we in 2 uurtjes van Chiangmai rechtstreeks naar Phuket; wat een luxe!

Benidorm ligt in Thailand | Kata Beach
In het zuiden net zo warm als in het noorden, maar hier is de verkoeling –zee- dichtbij. Met een minibusje laten we ons afzetten op Kata Beach. De bungalows met airconditioning zijn uitverkocht, dus het wordt er een 'met fan', hoewel ik er persoonlijk liever 1 'met vent' wilde, maar ja...
Wie weet is er een leuke beachboy te vinden op het strand, dus snel zoeken. Het wordt echter 'een typisch geval van jammer'; op het strand voornamelijk zweedse 50-plussers en een hoog Benidorm-gehalte. Ook het straatbeeld 's avonds levert dezelfde plaatjes op; veel trainingspakken, (te) veel goud en 'boehoe tattoo'. Ben blij dat we na 2 nachtjes deze plaats weer verlaten en verruilen voor een andere toeristische trekpleister: Koh Pi Pi :-)

Naar de haaien | Koh Pi Pi
Met bootladingen vol vertrekken we richting het eiland en na anderhalf uur varen komt de baai in zicht die de vreselijke tsunami-beelden oproept. Waar eens vele rijen hoge palmen stonden, staan nu jonge boompjes en net achter de voor toeristen nieuw aangelegde winkelstraat met nieuwe hotels staan de gammele hutjes van de lokale bevolking. Het contrast is groot net als de rotzooi -nogsteeds- buiten het beeld van de vele toeristen. We kiezen een guesthouse midden tussen deze rommel. Het is bizar, maar soms even te vergeten als je naar de schoonheid van het eiland kijkt vanuit je ligstoel op het strand.
De eerste dag is voor relaxen, de tweede voor actie! Om 9 uur melden we ons op de pier voor een dagtochtje op een boot... samen met 30 anderen. Hutje-mutje op het zonnedek varen we naar Pi Pi Leh. De zon brandt hard, dus we zijn blij als we in Maya Bay -bekend van de film The Beach- in het water mogen springen; verkoeling en tientallen vissen! Snorkelen, kayakken, zwemmen; we kunnen een uurtje spelevaren alvorens we vertrekken naar het paradijs... we varen een lagune in met helder en diepgroen water omsloten door ca. 30 meter hoge rotsen; wauw! alleen zo jammer :-( om te delen met zoveel andere mensen op hetzelfde moment; er dobberen op z'n minst nog 10 boten om ons heen; spijtig. We varen weer verder; Monkey island; aapjes kijken. Het is tijd voor lunch, ook voor de vissen -met oud brood lokken we ze naar de boot om er dan vervolgens ook zelf tussen te springen. 't Is weer mooi, maar de laatste snorkelstop het meest spectaculair: Shark Point. Aan de hand van één van de Thaise bootmannen gaan we te water... Angelique voorop ziet 2 haaien, ik zwem achter de feiten aan en zie niks -bye haai!

Vaut le Voyage | Koh Tao
Woensdag 21 maart - het begin van de lente en het begin van een lange reisdag; we gaan naar het volgende eiland. Eerst 2 uur met de boot naar het vaste land, dan 4 uur in de bus, 8 uur wachten in Surat Thani en dan de nachtboot - 10 uur- naar Koh Tao; de reis waard????
De nachtboot; we schepen in om 23:00 op een gammele houten bak samen met -toeval?- 'Jungle Chris' . Onze slaapplaats is in een ruimte met 50 matrasjes -bedoeld voor Thaise maatjes- en voor de vorm liggen er ca. 15 zwemvesten in het gangpad die de ongeveer 80 passagiers moeten redden. Niet te veel over nadenken dus. Eerst maar deinen op het achterschip om dan uiteindelijk toch naar dromenland te vertrekken.
Als we 's morgens om 7 uur wakker worden drijven we nogsteeds -hoera- en is het eiland in zicht -hoera, hoera-. Het belooft veel goeds want we zien weer palmbomen en witte stranden. Het lekkerste voor het laatst nemen we onze intrek in een bungalow die -bijna- aan zee ligt; 20 meter voor een duik in de zee of om neer te ploffen op één van de lounge-bedjes aan het strand. Lounge! is het thema van dit eiland; het ziet er allemaal zeer ontspannend uit. Na een ontbijtje en een rondje door het dorp gaat Angelique even rusten en praat bij met een bekende uit Zegveld. Ik ga alleen op pad en kom uit bij Freedom Beach, inclusief gelijknamige bar -net wat ik nodig had! De Thaise barman stelt zich voor als James Bond (007 wat?) en we raken in gesprek; beetje nederlandse les, ik werk aan mijn thaise woorden, schat. Inmiddels liggen we languit in de kussens en drinken een biertje bij zonsondergang. Wat een leuk barretje. Als de zon allang onder is eten we met Zegveldse Jos nog maar eens een Thaise curry en droom ik vast nog een mooie stranddag.
Die komt er! Vrijdag is weer voor lekker lui op het strand. 't Is heet en het zeewater biedt maar weinig verkoeling -badwatertemperatuur- dus dan maar afkoelen met een biertje op het terras bij James B -die eigenlijk Dave heet. Hij heeft ons en nog een paar gezellige australiers en locals uitgenodigd voor een BBQ (Pete en zijn voorstel zijn bijna onweerstaanbaar - Angelique!). Er gaat een king makreel op het vuur en bij zonsondergang verandert de lounge-muziek langzaam in disco; er mag gedanst worden! 'What's the meaning of being lonely' als je het samen zo gezellig kan hebben? Een topavond dus!
Zaterdag wordt -ondanks de vele plannen- gewoon nog een stranddag, tevens onze laatste :-(
Morgen (zondag) vertrekken we weer naar Bangkok, maar niet voordat we nog een rondje Dave bij de Freedom Bar hebben gedaan. Het is hard genieten tot het laatste moment en heel veel om over te dromen!

Chock Dee | veel geluk!

• 28 Maart 2007 - 04:07

Diana:

Jeeminee.. is er dan echt een eind aan het komen? Hard genieten van die laatste momenten meid!

• 28 Maart 2007 - 14:12

Angelique:

Hoi Tinus, weer een leuk stukje over onze avonturen. Geweldig. Nog lekker genieten van de laatste paar weekjes! Dikke kus, Angelique

• 28 Maart 2007 - 14:18

Gaab Iepstraat:

Hey Tinus, natuurlijk leuk verhaal en natuurlijk hele leuke foto's, maar wacht eens even....wie is die kerel op de laatste foto, waar je zo innig en giegelend bij zit...... ik neem aan dat dat dus Dave is en dan neem ik ook aan dat we nog wel een verhaal krijgen hierover ;-) groeten en knuffel Gaab

• 28 Maart 2007 - 15:39

Sander:

Lieve T,

Het zit er al weer bijna op! klinkt allemaal als een mooie finale. Ik kijk er naar uit je snel weer in het echt te zien. Geniet nog maar lekker!

X

• 28 Maart 2007 - 17:37

Paul Parisien:

Hmmmmmm...ook best lekker, een weekje plat.......

Hoe is het nu met barman Dave?????

Bisou

Paul

• 28 Maart 2007 - 19:13

De Kamelen:

nog even genieten van je prachtige verhalen en dan.............. terug in ons ( niet koude ) kikkerlandje.Het is vandaag 16-18 C.dus volop voorjaar. Verheugen ons je weer eens "live"te zien.
    Liefs, de Kamelen

• 01 April 2007 - 11:33

Elvira:

Geniet nog maar van je laatste cutty in BKK. Falaffel is weer wat heel anders! Goede reis, Elvira