Joehoe bamboo - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tina - WaarBenJij.nu Joehoe bamboo - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tina - WaarBenJij.nu

Joehoe bamboo

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

21 Maart 2007 | Thailand, Bangkok

Donderdag is een spannende dag want we gaan 2 dagen wandelen in de jungle. Het programma belooft heel wat; bezoek aan verschillende bergstammen, wandelen, watervallen, olifantentocht (ja, alweer) en raften... ben benieuwd waar ons 'scheepje' strand.

We gaan vroeg van start en beginnen met een bezoek aan de eerste bergstammen met een busje vol gezellige mensen; Chris (UK) is de leukste. Verder zijn Canada, Spanje, Frankrijk, Zweden, Noorwegen en Ierland vertegenwoordigd. Na 2 uur rijden zitten we in de bergen en zijn we op bezoek bij de longnecks en de big ears -overbodig om te omschrijven wat de uiterlijke kenmerken zijn van deze mensen, denk ik-. Het is een wonderlijk volkje en het voelt een beetje als 'aapjes kijken'. We maken de foto's, kopen een 'live' geweven sjaaltje en dan -hup- het busje weer in voor het volgende programmaonderdeel: olifanten.
Tussen de rijstvelden krijgen we eerst een heerlijke lunch van springrolls, glass noodles en vers fruit alvorens we kennis maken met nieuwe grote grijze vrienden. Dit keer gaan we in een bakje voor 2, maar al gauw zit ik achter de oren op zijn nek en ben ik de stuurvrouw van de kolone. De jungle in; bergje op en de berg weer af om uiteindelijk weer in een watertje te eindigen, maar dit keer blijven we droog :-)
Na de olifanten is het tijd om zelf in actie te komen; de wandeling begint; het is up-hill en bloedheet. Dat wordt dus nog wat! Langzaam maar zeker banen we ons een weg over smalle paadjes door reuze bamboo. Met behoorlijk wat rustmomenten en adempauzes bereiken we de top en vinden we verkoeling in een grot met vleermuizen; altijd gezellig... Nu batman nog, maar die laat zich niet zien en dus gaan we weer verder.
We gaan een beetje naar beneden maar ook steeds weer omhoog. We hebben inmiddels bamboo-wandelstokken en dat helpt. Door de grote droogte is het glad op de gevallen bladeren en behoedt de stok ons voor een glijtocht naar beneden. Uiteindelijk bereiken we aan het einde van de middag onze slaapplaats. We slapen in een heel klein dorpje bij de Mhong Hilltribe in -hoe kan het ook anders- een bamboo-hutje :-) Voor de hut en op het bamboo-bankje genieten we van prachtig uitzicht en een welverdiend Singh-biertje.
Zingen wordt het ook 's avonds als de meisjes uit het dorp voor ons optreden. Bij het licht van een bamboo-kampvuurtje zien we lokale dans en zang en mogen zelf natuurlijk ook een dansje meedoen. Bij datzelfde vuurtje blijf ik zitten met Chris en luisteren we naar de inmense stilte van de jungle, wisselen reis- en levensverhalen uit en tellen de sterren. Als laatste duiken we uiteindelijk onder de klamboo... niet van bamboo :-)

Vroeg gewekt door de haan en de warmte schuiven we aan de ontbijttafel; omelet, vers fruit en een kopje thee uit een bamboo-beker. Rond 10 uur zijn de wandelschoenen weer aan en gaan we van start voor dag 2. De gids belooft ons een makkelijke dag met als beloning een duik in de waterval. Maar voor we daar zijn hebben we al afscheid genomen van degenen die 3 dagen wandelen: bye bye Chris, CUIMD ;-)
De waterval biedt de nodige verkoeling... brrr koud water, maar wel lekker. Daarna is het tot aan de lunch bergafwaarts. We ploffen neer in een bamboo-hutje voor Pad Thai terwijl onze gidsen hun karaoke-kwaliteiten nog even verbeteren. Met een busje gaan we verder voor het laatste onderdeel van dit (in-)spannende programma: raften. Onze tasjes blijven op het droge en wij gaan gewapend met helm en zwemvest die enorm 'woeste' rivier af, waar het water in het droge seizoen -nu dus- maar knie-diep is. Door de stroomversnellingen stuiten we van steen op steen en echt spectaculair is het niet, maar plezier hebben we wel. De grootste hilariteit moet echter nog komen... we verruilen ons rubber raft voor een bamboo-vlot en dobberen zo nog een stukje de rivier af. We houden het echter niet droog, want het vlot blijkt een zinkertje en we zitten tot naveldiep in het water terwijl de tranen van het lachen het waterpeil ook nog wat doen stijgen. Joehoe bamboo!
Uiteindelijk toch weer op het droge maken we nog een laatste stop in het dorp van de Lahu-people en dan terug naar Chiangmai... voor een warme douche en schone kleren. 's Avonds ontmoeten we Bas en Alberto -vrienden van Angelique- voor een hapje en drankjes in de roof top bar. Het waren 2 mooie dagen...!

• 21 Maart 2007 - 20:54

Paul:

Zag ik daar sigaretten op tafel liggen????? Natuurlijk niet van jou, toch?? X

• 22 Maart 2007 - 08:47

Vera London:

Hi Tina,

Wat gaaf weer....! Jealous again.

Liefs uit London(waar het -2 is 's nachts en ik net in de sneeuw naar m'n werk ben gelopen)!

vera

• 22 Maart 2007 - 12:41

Veer:

Sis, doe me een plezier en laat je dat bloesje dat je aan hebt op de laatste foto daar..... haha
    ben jaloers en alweer aan het werk, grrrr dikke kus (ook van wen & tries)

• 22 Maart 2007 - 19:21

Gaab:

Ha ha die longneck's wat fantastisch, mooi om te zien lijkt me. Longneck's heb je ook hier hoor tinus, liggen gewoon bij de AH. Kus Gaab

• 24 Maart 2007 - 09:30

Brie:

He Tina,
    apart die long necks, maar die ringen door hun oren slaan echt alles, ik denk dat het in het echt nog gekker is om te zien, dan tv of foto.....Je ziet er goed uit hoor op de foto's, moet hier maar snel zomer worden, dan kleuren wij tenminste ook een beetje bruin, anders krijgen we zo'n duo penotti effect naast jou!Ook al werk ik er al niet meer nog even het laatste baby nieuws van GT, Aemilia en Rachna zijn zwanger of wist je dat al?

• 26 Maart 2007 - 10:33

Wendy:

Hey Tinus daar ben k weer ns... (ja mama van Veer en Tina ik leef nog...) Maar ik had er een hele goeie reden voor!!!
    Veer was natuurlijk 6 weken niet hier op het werk en tja... we weten natuurlijk allemaal dat ze hier geen nix uitvoert, maar ontdanks dat moest het toch allemaal doorgaan, dus samen met Patrice moest ik nu die bergen wegwerken en het viel ons toch wel vies tegen.
    Dus tijd om iets leuks te doen had k niet... Druk druk druk hahaa...
    Maar ze is er weer en daar ben k echt heeeeeeel erg blij om! Kep al tegen r gezegt dat k r de volgende x op Schiphol niet kom om uit te zwaaien maar om r an dr haren terug naar huis te brengen haha...
    Nou meis, ik lees al, je geniet nog steeds errug lekker!!!
    Er zit hier iemand die je nog steeds verschrikkelijk mist, maar het einde is in zicht!!!
    Geniet er nog lekker van en doe voorzichtig!!!
    XXX Wendy

• 02 April 2007 - 19:44

Paul Parisien:

Misschien een beetje late reactie op dit bericht, maarruh......

Heeft de tekst op het T-shirt van Chris iets te maken met de titel van jouw foto´s en zit daar niet een fout in????

"Just done him" als alternatief voorstel. ;)

X
    Paul