No worries - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tina - WaarBenJij.nu No worries - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tina - WaarBenJij.nu

No worries

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

10 Februari 2007 | Australië, Sydney

... is het motto van mijn reis door Australie in het algemeen en vandaag -zaterdag 10 feb- in het bijzonder! Vijf uur vertraging en... vanmorgen heel vroeg opgestaan. Het was mijn laatste nacht in de hoogslaper in The Pink House, ook mijn laatste nacht in Sydney en dus vandaag mijn laatste dag met m'n zusje. :-( Wat gaat een week toch weer -veel te- snel, wat hebben we het super gezellig gehad en wat hebben we veel leuke dingen gedaan! Het spannendste voor het laatste bewaard: de beklimming van de Harbour Bridge!
Om 08:45 verzamelen onder aan de brug voor papierwerk, betalen en de alcoholtest (!!) voordat we de stalen brug op mogen, nu die stalen zenuwen nog... Maar 'hey, no worries', we krijgen ook de bijbehorende klimuitrustig (overall, klimtuigje, petje, walkie-talkie) en bijpassende gids Andrew. En hoe fijn was dat! Weg hoogtevrees, hallo kriebels! Op de valreep toch nog een leuke aussie :-)
Andrew bracht ons tot grote hoogte; 134 meter boven Sydney's haven met geweldig uitzicht. Het is wel spannend op het randje maar het uitzicht brengt genoeg afleiding; ff een rondje... Andrew, Tarongo Zoo, Shark bay, Opera House, Bondi Beach, Circular Quay, The Rocks, Darling Harbour, Balmain, Blue Mountains, Luna Park en ja hoor... Andrew :-)

We hebben het hele rondje gedaan; na een paar rustige eerste dagen -museum, park, terrasje- om bij te komen van jetlag was het vanaf woensdag tijd voor actie! Eerst een zusje-zuske dag; Veer en ik gaan traditie-getrouw naar de dierentuin. We gaan er met de ferry heen, maar Veer is niet zo dol op bootjes -no worries mate- de golven zijn niet zo hoog en we komen veilig aan de overkant. Aapjes kijken -altijd leuk! Ook kangaroo's, koala's, platypus. Olifanten, giraffes, leeuw. Tussen de beestjes ruim tijd om bij te praten. Voor de lunch gaan we terug naar Opera Quay en doen daarna een rondleiding door het opera House; indrukwekkend. Moe, maar voldaan ontmoeten we San bij Govinda's -een harikrishna restaurant- voor een gezonde en voedzame maaltijd (ja, mam) en daarna gaan we languit in de kussens van Govinda's bioscoop voor James Bond's Casino Royale. Voordeel van deze bioscoop is dat je heel ontspannen op een soort lounge banken film kijkt, nadeel is dat je na een inspannende dag makkelijk in slaap valt...Veer! Na de film naar bed, want donderdag is het tijd voor de volgende excursie: Blue Mountains! Onze gids Jimmy komt wat langzaam op gang -zeker slakken gegeten :-) maar het komt allemaal goed, no worries! Eerste stop: kangaroo's spotten (joehoe -nog meer kangaroo), dan de wandelschoenen aan voor een flinke tour langs watervallen, kliffen en hangende moerassen. Tijdens de lunch krijgen we nog didgeridoo-les (niet makkelijk - klinkt als slecht toiletbezoek) en daarna tijd voor 2e wandeling. We gaan 1272 traptreden naar beneden voor een bezoek aan de 3 gezusters -nee, geen kroeg, maar 3 hopen steen- en daarna met een treintje over het steilste spoor van de wereld weer op hoog. Gevalletje hoogtevrees? No worries! Onderweg zijn we versierd met aboriginal strepen, komt goed uit voor mijn ontmoeting met de one and only aboriginal man. No worries mam, ik blijf niet bij 'm.
Vrijdag is voor een dagje rustig aan en afscheidsetentje bij Cafe Roma, Met heerlijk eten, Thomas, Mitchell en de leuke ober komen we de avond wel door. In de pink House nog een potje hartenjagen; wel verloren, maar niet m'n hart :-) Australie is een mooi land en ik wil er zeker nog eens terug, maar dan met z'n tweeen...
G'day mate, ik vang je later...

Mijn speciale dank aan Niels en Marielle voor het gastvrij onthaal, de geweldige picknick en overheerlijke joehoe-kangaroo-BBQ. Dank en plezier met de voorbereidingen van jullie huwelijk!

Ook dank aan Veer en San voor een onvergetelijk weekje Sydney. Veel plezier nog hier en maak ze gek, die aussies!

…en natuurlijk dank aan Sam, Helen, Meike, Margot, Tim, Tom, Justin, de oostenrijkse vriendinnetjes, Jane, Judd, Robin, Christine ‘Tini’, Alexis, Kathryn, Matt, Lisa, Asi, Jonathan, Isad, Geoff, Richo, Skeeter, Dick, Ken en last but not least Andrew, de reserve-prins :-)

I'll be back, no worries!

• 11 Februari 2007 - 22:48

Elvira:

Hi Mate, net even met Chris je foto's gezien; we zijn meer dan passend onder de indruk (of toch gewoon lichtelijk jaloers?) jullie hebben de brug gedaan, helemaal goed!

• 12 Februari 2007 - 08:43

Gaab Utrecht:

Nou Tinus, leuke foto's hoor, maar ik mis er één of wilde je Andrew niet delen met velen. Of is Andrew misschien die donkere en is hij van brons gemaakt? Lekker ding hoor. Verder in de Iepstraat ook no worries, er waait af een toe een vleugje lente door de straat, misschien ligt het aan mij, maar ik zet de deur vast open. Lente op de stoep, jachtseizoen geopend!!

• 12 Februari 2007 - 11:06

Paul Parisien:

He tinus,

Dat lente weer hebben we nog niet in Parijs......dus ook geen jachtseizoen. Realiseer me net dat je alweer bijna terug moet.....tijd om de narcissen te zien bloeien in Parijs?????

Veel prinsen (echte en geen echte, met paard en zonder paard)

Salut