Singapore Sling! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tina - WaarBenJij.nu Singapore Sling! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Tina - WaarBenJij.nu

Singapore Sling!

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

12 Februari 2007 | Singapore, Singapore

Wat een stad!
Na 8 uur vliegen is het om 2 uur 's nachts de klamme warmte die me verwelkomt in Azie! En natuurlijk de honderden lichtjes van de stad. Een vriendelijke taxichauffeur brengt me naar een hostel midden in de stad en gelukkig, er is nog een bedje vrij -ik ben wel toe aan een slaapje.
Op zondagmorgen word ik wakker in miljoenenstad Singapore en ga aan de wandel. Snel ontdekt: het is een gevaarlijke stad; veel te veel winkels, open op zondag, sommige zelfs 24/7, allemaal leuk: HELP! In de hop-on-hop off bus blijf ik op veilige afstand van alle shopping malls 'kijken, kijken en niet kopen' is het motto, maar of dat gaat lukken? De kenners schudden nu 'nee' :-)
Ik stap uit in China Town; alles is rood en het is er druk en warm; de voorbereidingen voor Chinees Nieuwjaar (18 feb) zijn in volle gang. Ik laat door een Chinese dokter voor 5 sin$ (da's 2,5 euro) mijn gezondheid checken; helemaal goed, alleen een beetje meer groente eten en meer drinken... water dus! Met een Chinees wonderdrankje in de tas kan ik de dag weer aan; nog meer China Town, kip met rijst én groente, stukje bus, Little India, Raffles Hotel, Orchard Road... dé winkelstraat en gelukkig ook bijna 'thuis' -de redding! Het hostel is dichtbij (een van de beste tot nu toe!) en het wordt chillen op het dakterras en als de prins ;-) niet komt dan maar op tijd naar bed.

Maandag nog een dag Singapore-sightseeing, dit keer vanaf een bootje, maar waar je hier ook gaat... je komt altijd weer bij winkels en enorme shopping malls uit. De vraag is nu: wat heb ik gekocht?
a) tas en schoenen
b) broek
c) t-shirt
d) al het bovenstaande
e) niks van dit alles

Hoe dan ook... het budget liet nog een heerlijk diner toe. Aan de rand van de Singapore River met rechts het Central Business District, aan de overkant het parlementsgebouw en verlichte bootjes op het water geniet ik van Singapore's specialiteit: krab. Het ding kijkt me vanaf het bord aan en ik zie ingewikkeld bestek... wie geeft me een cursus ‘krab-eten zonder knoeien’?
Als het monster uiteindelijk verorberd is (tip: trek geen wit shirt aan als je krab gaat eten :-)) en de lichtjes overal branden is het tijd om richting hostel te gaan. Per riksha -ik kan er maar beter vast aan wennen- op weg naar mijn laatste nachtje in Singapore want morgen slaap ik in Vietnam.

  • 12 Februari 2007 - 13:07

    Ron B.:

    Wat fijn dat je m'n maandag middag quizzzz even van me overneemt. Ik hou enorm van quizz en ik denk dat ik het antwoord weet...e) valt sowieso af! b) en c) sowieso niet! In S. kan je behoorlijk goed shoppen heb ik begrepen...dusssss ik ga voor antwoord d) Als het antwoord goed is, dan kost het je een borrel op de Iep. Kus, Sambuca

  • 12 Februari 2007 - 13:23

    Wen!:

    Hey Tien!!! Alweer een berichtje van je! Erg lekker hoor nu het zo saai hier is op het werk!!! :-) Leuke foto's stonden bij je vorige berichtje en ik vin t echt knap dat jullie die brug hebben beklommen...
    We miste idd alleen die foto van Andrew! Leuk om te zien dat het met Veer ok allemaal goed gaat... Maar om ff op je quiz in te gaan... Wij (tries en ik) gaan eigenlijk ok voor D! Hahaa... Heel veel plezier en geniet ervan! Enne... die prins komt echt hoor Tien ;-) XXX Wennie!!!

  • 12 Februari 2007 - 13:31

    Andrew:

    Hi guys,
    sorry there is no photo of me on this website; only 'live' version available. Come and see me in Sydney any time, I'll be waiting under the bridge :-)

  • 12 Februari 2007 - 14:09

    Ron B.:

    I'll be there! What time?

  • 14 Februari 2007 - 19:42

    Joelle:

    Lieve Tina,

    Nou ik ben weer helemaal bij: wat een avonturen (vooral je zeiltrip sprak me enorm aan!). Rust je wel eens uit? Ondanks het feit dat je ons moet blijven boeien met je verhalen mag je best eens uitrusten. Hoe is je Valentijnsdag? Wordt je overspoeld met kaarten, attenties etc.. De dames bij GT werden vandaag verrast door een chocoladehaart door de baas zelf. Dat was alweer genoeg over GT. heel veel plezier en veilig thuis (o jee, daar heb je die moedergevoelens weer)

    Gr, Joelle

    Veel plezie

  • 14 Februari 2007 - 22:02

    Ida En Fons:

    Tina zo te zien heb je nog steeds plezier in het reizen,wanneer is de eind datum gepland? nog net zo veel plezier in vietnam
    groetjes Ida Fons

  • 15 Februari 2007 - 07:34

    Paul Parisien:

    Het antwoord is D. Het kan niet anders! Ga ik nu door voor een koelkast?


  • 15 Februari 2007 - 10:55

    Twentysix:

    Tinus, het is nu zulk mooi weer hier, in de zon is het zo ongeveer bankjestijd. Zie je wel verschijnen. Haal je wel! Ieperdepiep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Tina-on-Tour 2006-2007

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2007

The best of...

05 April 2007

tina-is-thuis.nl

03 April 2007

Oh man, Oh maan, Oman

03 April 2007

Size does matter

02 April 2007

Mooi pakkie
Tina

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 98764

Voorgaande reizen:

02 Mei 2013 - 23 November 2013

The Asia Challenge 2013

29 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Tina-on-Tour 2011

04 Oktober 2006 - 04 April 2007

Tina-on-Tour 2006-2007

Landen bezocht: