Miss Saigon... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tina - WaarBenJij.nu Miss Saigon... - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tina - WaarBenJij.nu

Miss Saigon...

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

07 Maart 2007 | Vietnam, Hanoi

...of eigenlijk mis het niet!
Saigon is een grote en leuke stad en heeft -in tegenstelling tot Hanoi- brede straten (niet minder chaotisch hoor!), bovendien schijnt de zon en -meest belangrijk- zijn er meer vriendelijke mensen! Vooral dat laatste is echt opvallend; hoe zuidelijker je gaat, hoe beter het wordt. Ook de staff van Hotel 127 is prima. Ik krijg een kleine, maar schone kamer en in de lobby wordt de hele dag koffie, thee en een vers fruitsapje geschonken. Het is een goede ontmoetingsplaats van medereizigers; gezellig :-)

Toch besluit ik de 1e dag de stad in mijn eentje te verkennen. Ik spring achterop de motorbike van Hong. Als ie lacht zie je zijn enige 3 tanden... niet echt de prins dus, maar wel een bekwame bestuurder en een goede gids. We doen een rondje door de stad via diverse pagodes en stoppen daarna voor lunch. Hong zoekt het restaurant uit; tradiotioneel Vietnamees, dus veel mensen, veel TL licht, heel veel herrie. Hij doet ook de bestelling; Pho Tai; soep met 'dingen', te eten (lees: slurpen) met stokjes en gelukkig ook een lepel. Die 'dingen' varieren van verse kruiden, een kledder chili saus, een onduidelijke bruine brei en vleesjes. Daar de oorsprong van de vleesjes niet geheel duidelijk is -het zou hond kunnen zijn- laat ik die maar in de pot. De soep is verder prima (niet ziek van geworden) en in goed gezelschap genoten.
Na de lunch is het tijd voor zwaardere kost; the war museum. Honderden foto's, cijfers, statistieken, gevangeniscellen, wapentuig. Koude rillingen ondanks de hitte (34 graden). Wat een afschuwelijke taferelen; 'Agent Orange' is de grote boosdoener van de vele misvormde en verminkte bedelaars in de stad. Niet snel vergeten, maar weer de afleiding van de vrolijke stad gezocht. De laatste stop is het internetcafe aan het einde van de middag. Jullie berichtjes over het leven in Nederland brengen me voor het eerst echt heimwee. Tot nu toe een onbekend gevoel, maar nu toch langzaam zin om weer naar huis te gaan. Maar... eerst nog 'even' Thailand en Dubai, en voor koninginnedag weer thuis! :-)

Mijn laatste dag Vietnam (dinsdag) spendeer ik in de stoel van de kapster -altijd spannend- vooral omdat ze geen woord engels spreekt. Maar het komt goed; ik krijg een glas ijsthee (mhh.. van kraanwater) en een stapeltje vietnamese roddelbladen. Hoogtepunt van dit gebeuren is echter de uitspoelsessie; in NL in de stoel, hier languit liggend en inclusief gezichts-, nek- en schoudermassage! Geheel ontspannen, met nieuwe haren en slechts 12 euro armer verlaat ik na anderhalf uur de kapper; tijd voor lunch! Op deze verwendag wordt het een frans restaurant voor een salade geitenkaas en... jummie... 't smaakt net als thuis. Na nog een rondje door de winkelstraat laat ik me door een ijverige rikshaw-fietser terug naar het hotel brengen. Vanaf een mini-krukje bekijk ik voor de laatste keer de chaos van fietsers, motobikes, auto's, straatventers en toeristen op straat alvorens met een taxi door deze drukte naar het vliegveld te vertrekken. Bye, bye Uncle Ho!

Ook naar Vietnam?
Vergeet dan vooral deze dingen niet...
toiletpapier
tandenstokers
oordoppen
een heleboel geduld

En... op tijd een kopietje maken van je foto's, want je weet maar nooit in dit land!
Maar... ondanks alles toch weer genoten en een heleboel ervaring rijker!

  • 07 Maart 2007 - 14:03

    Bijna Hieperdepiep..:

    ..straat! hhhmmmmmm aparte foto's Tinus, die laatste 2 foto's zijn in het bijzonder erg "smakelijk". Verder zie ik je smoken in het "bos"? Helemaal hip! Knuffel vanuit een wereld vol spanning en sensatie, je hoort nog!

  • 07 Maart 2007 - 14:57

    Vera London:

    Hi lieve tinus,

    Beetje mixed emotions he dat Vietnam? Is natuurlijk ook niet zo gek na al gedoe met je camera. Well, Thailand in 't vooruitzicht is natuurlijk ook super. Je moet NL niet teveel missen (weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan), voor je het weet ben je er weer. Mmmm.. voor koninginnedag terug he? Weet nog wel een leuk pre-koninginnedag-feestje aan de South Bank of the Thames in London op zaterdag 28 April. Kom je ook (met Elvira)?
    Take care hon, enjoy Thailand.

    Love, Vera

  • 07 Maart 2007 - 22:45

    We Gaan Incognito ?!:

    van mij ook maar een woordje, als ik mijn naam er maar niet bij hoef te zetten. Ik verlang naar je .... en uhm ben niet de prins op het paard, maar de prinses ;-)

  • 08 Maart 2007 - 07:46

    Lepstraat:

    Sorry Tinus, vergeten naam erbij te zetten, eerste berichtje was van mij ;-)

  • 08 Maart 2007 - 12:08

    Chris:

    Hoi Tinus

    ik hoorde van Gaab dat je toestel met 800 foto's is gejat door die Vietnamese tweeling bah! Mooi balen.
    Lees net even de Vietnam verslagen. Thailand is absoluut een leuk vooruitzicht en Dubai superdeluxe dus dat zit wel snor!! Beetje golfen op Dubai, mmmmmmmmm
    Tinus je ziet er stralend uit op alle foto's. Chronisch bruin gebronsd. Hier schijnt vandaag ook de lentezon dus als je terugkomt staat de vino weer koud! See you en enjoy
    Liefs
    Chris

  • 08 Maart 2007 - 13:41

    Gaab:

    ....ja en het bankje staat klaar en de hapjes, de dansschoenen, de originele iepstraat pool met poolboy... het wordt een hete lente/zomer ben ik bang, dussss.....kusssss Gaab

  • 09 Maart 2007 - 08:30

    Irene:

    He Tinus,
    na je mail ben ik meteen al je berichten gaan lezen. Heb er van genoten! Nog een maand en dan zie ik je weer in Bussum / Utrecht en hoor ik live je verhalen. Een mooie tijd nog vol met lekkere soepjes en snoepjes...
    X irene

  • 11 Maart 2007 - 13:38

    Marcus :

    Greetings from the beautiful ITB!!!!
    Hope you're fine. Let me know when you are back. Cheers Marcus. Warteschleife and Fraunenparkplatzhinweisschild

  • 11 Maart 2007 - 19:49

    Heleen&Jeroen:

    Hey Tina, We genieten van de foto's. Het ziet er allemaal heel gaaf uit. We zijn benieuwd naar alle verhalen. Komt vast op een van de volgende buurtborrels. Ook bij ons staat er alweer wijn voor je koud. We hopen je verhalen snel te horen! Voor nu nog veel plezier! Liefs van Heleen en Jeroen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Tina-on-Tour 2006-2007

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2007

The best of...

05 April 2007

tina-is-thuis.nl

03 April 2007

Oh man, Oh maan, Oman

03 April 2007

Size does matter

02 April 2007

Mooi pakkie
Tina

Actief sinds 03 Sept. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 98766

Voorgaande reizen:

02 Mei 2013 - 23 November 2013

The Asia Challenge 2013

29 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Tina-on-Tour 2011

04 Oktober 2006 - 04 April 2007

Tina-on-Tour 2006-2007

Landen bezocht: