Hippie Pai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tina - WaarBenJij.nu Hippie Pai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tina - WaarBenJij.nu

Hippie Pai

Door: Tina

Blijf op de hoogte en volg Tina

17 Maart 2007 | Thailand, Bangkok

De nachttrein van Bangkok naar Chiangmai is leuk en lang... 15 wagons! Gezellig met z'n allen naar de bergen. En in plaats van een couchette voor 4 is de hele treincoupe 1 grote slaapkamer vol met nederlanders en hier en daar een verdwaalde engelsman of Thai. We ontmoeten Cor en Anita en besluiten gezamelijk de bar-aan-boord onveilig te maken. Met mijn camera veilig in mijn broekzak schommelen we door 3 treincoupes alvorens de bar te bereiken. Het wordt een gezellige avond boemelen met het Thaise barpersoneel dat ijverig z'n best doet om drankjes van ons te krijgen. Uiteindelijk worden we de bar uitgezet, temeer omdat de bartafels tevens de bedden vormen van het treinpersoneel... slaap lekker... op de bar! Wij vinden ons bedje uiteindelijk ook weer terug voor een beetje nachtrust, maar niet voor lang. Door de hobbels en bobbels in het spoor zijn we al vroeg weer wakker en genieten van een ontbijtje en nieuw uitzicht; de jungle.
Rond half 11 komen we -met enige vertraging- aan in Chiangmai, maar we blijven niet lang, want meteen door naar het volgende station; met de bus naar Pai. Het wordt de lokale bus, waar de kotszakjes niet voor niks aan het plafond hangen :-(
De weg -in aanleg- is er één met vele bochten en bergje op en weer bergafwaarts -dat laatste geldt met name ook voor de algemene gesteldheid van Angelique, die nog ernstig moet wennen aan deze manier van reizen- maar we komen uiteindelijk ongeschonden aan in Pai.
Dit kleine hippie-dorp ligt verscholen in de jungle en is alleen nog ontdekt door mannen en vrouwen met dreadlocks en fishermans-pants (broek met laaghangend kruis - how is it hanging?-) De sfeer is er één van Peace en Relax; we passen ons makkelijk aan -zonder de dreadlockes en fishermans pants overigens- en doen de rest van de dag niks meer. Lekker hoor! 's Avonds vallen we -onder ons dekbedje- vroeg in slaap; eindelijk verkoeling.
De volgende dag -maandag- is het weer eens tijd iets te ondernemen. Angelique is nog niet toe aan een trekking en dus huren we een scooter om de omgeving te verkennen. We brommeren over de stoffige wegen (ja, heel droog hier en door de vele bosbranden ook niet geheel helder) richting Tom's Elephant Camp. Daar ruilen we onze scooter in voor anderhalf uur op de rug van Dombo. Na een kort ritje komen we aan bij de rivier... ik voel nattigheid... het wordt zwemmen met de olifanten of meer een soort rodeo-rijden. Zittend op de nek van de olifant, goed vasthouden, maar na 3x schudden liggen we met een grote plons in het water. Allemaal leuk; wij, maar ook de olifanten schijnen er plezier in te hebben. Uiteindelijk klimmen we weer op de rug van onze grote grijze vriendin voor de weg terug naar 'huis'. Om bij te komen en de modder af te spoelen badderen we nog een half uurtje in de hotsprings, maar echt frisser gaan we er niet van ruiken... het is nl een zwavelbadje :-(

Op dinsdag gaan we weer terug naar Chiangmai; dit keer met een minibusje; 't is 2x zo duur, gaat wel iets sneller, maar uiteindelijk zijn die bochten toch hetzelfde... Nou ja, we zijn voor het donker terug in de grote stad, vinden een hotel en bezoeken de nachtmarkt. Door smalle straatjes vol kraampjes met eindeloos veel souveniers en de net 'echte' dure horloges (Paul, wil je er nog 1?), tassen en T-shirts banen we ons een weg naar één van de restaurantjes; vanavond proeven wat we morgen zelf gaan koken... Ja, er staat kookles op het programma voor woensdag. Samen met australische Emma en Tamara leren we curry pasta maken; 't valt niet mee, maar is wel lekker en om 11 uur komt ons eerste gerecht uit de wok; Pad Thai - thaise noodles- lekker hoor voor ontbijt! :-) Daarna gaan we aan de slag voor Tom Yam, Kip met Cashewnoten en cocossoep met kip. 's Middags gaat de vlam weer in de pan en koken we onze eigen lunch. We experimenteren met kip, garnalen, cocos en chili's; wat mij betreft... hoe heter hoe beter!

• 17 Maart 2007 - 14:00

Hieperdepiep Gaab:

He Lieverd! Zoals besproken, jij gaat je thaaise kookkunsten maar eens lekker op me uitproberen, ben er klaar voor....hoe heter hoe beter ;-) Heerlijk om je weer es ff gehoord te hebben vanmorgen. Geniet daar maar lekker met Dombo etc. Kussie Gaab

• 18 Maart 2007 - 07:44

Arno:

Hey Tina,
    Als je nog in chang mai bent laat me dan even weten.
    Ik neem vanavond de trein naar chang mai. wie weet kunnen we samen ff een bakkie doen.
    Gr Arno

• 18 Maart 2007 - 11:43

Tamara:

Hier zijn winterse buien op komst (Maart roert zn staart!!) Dus wat ons betreft ook zeker ...........Hoe heter, hoe beter!! We willen zomer!!!

Enne doe Arno de groetjes vanavond!

• 18 Maart 2007 - 20:36

Paul:

Ha lieverd, laat de watch maar zitten! Heb het geld al uitgegeven haha!!

• 20 Maart 2007 - 00:20

Diana:

Geen prins op het witte paard? Dan maar een keuken prinses op een olifant! Lekker genieten hoor.

• 20 Maart 2007 - 20:36

Frans-TruusLentelink:

Ik ben weer helemaal bijgelezen, wat een reis... Liefs Frans en Truus

• 20 Maart 2007 - 20:52

Floos:

Gelukkig kan ik me nu iets bij je reis voorstellen. Ben ook in Chang Mai en Pai geweest op huwelijksreis. Hopelijk loopt het met jou beter af...
    x